Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 17 augusti 2011 18:22


Usch, allt har varit besvärligt idag...   Jag har haft ont överallt och nu kan man knappt röra sig nånting alls... Men men, jag får trösta mig med att det snart är över i alla fall! 


I morgon ska vi gå och bli fotograferade! Jag, min man och magen! Hoppas på ett fint resultat som vi kan hänga inne i lillemans rum. 


Det blir inte mer spännande än såhär ikväll, jag håller bara på att tvätta. Tror jag ska packa bb-väskan också så har jag det gjort i alla fall. Men det kommer i alla fall upp en magbild lite senare   



Av Sandra - 17 augusti 2011 10:52


Idag känner jag mig inget vidare. Jag har konstig mensvärk liknande smärta, mår illa, hjärtat rusar och magen är helt upp och ner. Sorry för det..   


Jag har ju en hel del på min lista idag, men vi får se hur långt jag kommer på den. Men som tur är innebär listan att jag kan vara hemma hela dagen och fixa med den utan att behöva gå ut genom dörren... Det är ju inte dumt egentligen. Men först och främst ska jag vila mig lite till. Jag går ner och hämtar posten på min höjd idag alltså... haha..


Sen vill jag ju uppdatera listan på era gissningar! Så se till att kommentera inlägget med era gissningar, så lägger jag upp det sen!   

Av Sandra - 16 augusti 2011 20:30



För länge, länge sen när vi var ute och åt ett gäng så bestämde vi att vi skulle gissa datum när Lilleman kom! Vi bestämde att man lade 100 kr/datum man gissade i en pott, man fick inte ta samma datum. Och den som gissade rätt fick potten! Gissade ALLA fel så går pengarna in på Lillemans sparkonto! Bra idé va?  


Just nu ser listan ut såhär! Ni får jättegärna vara med och gissa datum men just den här "gissningspotten" är stängd. Det ska ju inte skena iväg liksom...


Jens: 8 september

Emma: 28 augusti, 13 september

Robban: 29 augusti, 4 september

Fredrik: 17 augusti (kan bli svårt!), 1 september

Johanna 10 september

Therese: 2 september

MammaSandra: 14 september

PappaKalle: 25 augusti


Vill nu vara med och gissa, så hör av er så skriver jag upp er på en lista! Kan bli väldigt spännande och se!   







 

Av Sandra - 16 augusti 2011 19:14


Alltså, man måste ju älska H&M!! 

Är man en trogen kund hos dom får man verkligen ett tack och belöning! Idag fick jag hem ett presentkort på 150 kr och 3 stycken rabattcheckar med posten. Man tackar! Så jag fick grönt ljus av Kalle att gå ner och fynda lite! 


  Shoppingmorsa!


Det blev både till mig och Lilleman! Är sjukt nöjd!

         Okej, allt är inte från H&M, men nästan! En skjorta till mig, som jag dessutom kan använda efter graviditeten á 199 kr, ett par haremsbyxor á 149 kr, och en kofta á 199 kr. Sen blev det ett par fejkbrillor, bara för att dom var så jäävla coola! Ögonskugga och två par lösögonfransar.

Till Lilleman blev det 2 par byxor för 99 kr, 5-pack strumpor för 59,50 kr, ett par jeans 99 kr och en tröja för 99 kr. Och ett set med byxor + tröja för 149 kr.

Bra shopping idag!  




 


Av Sandra - 16 augusti 2011 11:48


Här kommer Dagens Mamma. Jag ska snart bege mig till barnmorskan Ingrid sen blir det en tur på stan! Ha en bra dag i solen allihopa!


       

Av Sandra - 16 augusti 2011 09:39


God morgon!

Vilken underbar dag vi har idag!

Jag vaknade till vid halv åtta tiden när Kalle skulle gå till jobb och har varit vaken sen dess. Har bara legat i sängen och känt hur lilleman kickar igång i magen.    Älskade, underbara bebis, måtte du komma snart. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå att du ligger där inne gott som klar att födas nu. Du är så välkommen och jag längtar till den dagen då förlossningen sätter igång. Visst är jag nervös också, men mer på ett förväntansfullt sätt. Jag ser positivt på det och längtar verkligen.


Jag ser så orlig ut nu! Magen har sjunkit otroligt mycket! Betyder det att det kan vara nära eller? Det ser ju inte ut som att jag är gravid längre, utan att jag har en väldigt stor ölmage eller nåt. För den hänger liksom. Jag provade gipsmagen häromdagen och det var precis som det var en helt annan mage! Sjukt att den kan förändras så mycket på så kort tid. Så jag tänkte faktiskt göra en ny gipsmage bara för att se skillnaden.


Jag ska snart börja göra mig i ordning så smått, ska till barnmorskan idag ju. Näst sista besöket. Vad jag vet, hon kanske bokar in fler om jag gå över tiden. Har för mig att man brukar träffas även då. Men det hoppas vi ju såklart inte!   

Så idag kommer dagens mamma upp! Jag har varit för dålig med det den senaste tiden...

Sen tänkte jag faktiskt bege mig ner till stan och titta lite och njuta i vädret. Skriva ut lite foton och sådär.


Ha det bra så länge!


Av Sandra - 15 augusti 2011 21:36

Jag har spenderat de senaste 20 minuterna med att försöka få igång den här skithögen till laptop. Den var faktiskt påväg ut genom fönstret men jag stoppade mig själv i sista sekund.  


Så nu ska jag surf runt och leta upp en ny laptop som inte kostar skjortan för det här går ju verkligen inte! Kalle sa faktiskt att "vi får väl köpa en ny till dig dåå...".

Så han är ju nästan med, haha...


I morgon ska jag på det näst sista besöket hos Ingrid, min barnmorska. Jag kommer sakna henne sen ju! För hon är så himla snäll. Fast man kanske får henne igen när det är dags för nummer två... NEJ! Det lär dröja ett tag, jag LOVAR!


Sov gott allihopa så ses vi i morgon! Toodles!

Av Sandra - 15 augusti 2011 15:00


Smink är fantastisk. Det är otroligt vad det kan förändra en person! I mitt fall är smink och brun utan sol min bästa kompis någonsin. Och tro det eller ej, men jag ser fruktansvärd ut utan, och jag har bildbevis. Haha...


Vill varna känsliga bloggläsare för obehag...


 

Detta är alltså vad Kalle vaknar upp till varje morgon, men trots det älskar han mig ändå. Säger han i alla fall...   


Men så har vi sminket! Tack gode gud!

           Ville bara passa på att visa frillan också. I love it!



Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards