Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Nu har det börjat igen...

Av Sandra - 26 oktober 2011 09:18


För er som läst min blogg ett tag vet att jag har haft problem med hjärtklappning, inget allvarligt alls, men fruktansvärt obehagligt. Jag gick till läkare för det, två gånger till och med, men fick samma svar. Att det var graviditetsrelaterat och helt ofarligt. Men nu har det kommit tillbaka igen! Men nu är jag ju inte gravid! Och det är sjuuuukt obehagligt! Jag har haft det nu i tre dagar, och nu börjar jag tycka att det är riktigt besvärligt... Det gör liksom ont i böstet på mig och hjärtat slår dubbla slag.


Pga detta så är jag sjukt trött och omotiverad. Det är jobbigt att träna när man mår såhär. Men jag får rycka upp mig. Jag skulle egentligen tränat igår, men jag kände verkligen inte för det pga hjärtklappningen. Och sen somnade jag och sov som en stock mellan 18-21. Då sa jag att jag skulle dra och träna idag istället, innan Kalle drog till jobb. Men fyy vad jag inte känner för det! Och jag är konstant hungrig också. Det som är jobbigt med den här metoden är att jag inte bara kan ta en macka när jag känner mig lite hungrig. Det var väldigt smidigt. Jag har försökt hitta alternativ frukost, men ALLT innehåller fan ägg och jag är så satans trött på ägg!!!! Omelett, ägg&makrill, äggröra, kokt ägg, stekt ägg, BLÄ!!!! Och dessutom mättar det ju för fan inte.


Det är inte sötsaker jag saknar, utan en förbannad macka! Och lite potatis, något som mättar! För jag blir inte mätt på tex kyckling och sallad. För stunden kanske, men sen börjar magen kurra en kvart senare. Nej idag är motivationen på botten. Är det någon som har bra tips till mig? Vad kan jag äta till frukost förutom ägg? Jag vill ha lite tuggmotstånd ju. Jag älskar frukt, men det skulle man ju inte äta heller direkt...


Åhh... Hjälp! Jag har inte fuskat en enda gång, och vill inte göra det heller, så är tacksam för tips!


 

 
 
Ingen bild

Ella

26 oktober 2011 09:48

Det är inte ångest du har snäckan? Tryck över bröstet, hjärtklappning..? Puss o kram

Sandra

26 oktober 2011 10:55

Jag har haft mycket ångest förr, attacker och liknande men detta är helt annorlunda :(

 
Ingen bild

Minna

26 oktober 2011 10:01

Du får ju äta turkisk yoghurt och i det kan du blanda olika bär, nötter, kokosflingor...lovar dig att det mättar. Jag kör också LCHF och för mig fungerar det jätte bra men visst, ska inte ljuga, ibland trillar motivationen i botten och man undrar...vad f*n håller jag på med? MEN det är bara att bita ihop....nu har jag kommit dit där vågen visar noll, MEN måtten visar något annat. Så när du märker att det inte händer så mycket så är det bara att fortsätta för det kommer att gå nedåt igen. LCHF är ju inte en "diet" utan mer en långsiktig diet som man ska äta av resten av livet....men när jag väl nåt mitt mål så kommer jag inte vara lika strikt utan unna mig ibland, annars vore det för tråkigt :) jag håller alla tummar för dig!!

Sandra

26 oktober 2011 10:54

Tack för tipset! Det ska jag prova! Jag tänker precis som du, det snarare en livsstil och jag kommer snart att vänja mig. Jag har ju en bit kvar till mitt mål så det är bara att kämpa på! :)

 
Ingen bild

Anna Grubin

26 oktober 2011 10:15

Tänkte på det där med din hjärtklappning. Min pojkväns pappa hade samma sak och efter mycket om och men kom läkarna fram till att det var hans intag av kaffe varje dag som var orsaken. Han drack inte mycket, en kopp på morgonen och sen en till mellanmålet på eftermiddagen. De rådde honom att sluta dricka kaffe totalt och sedan dess har han inte haft minsta problem. Nu har han börjat dricka det igen men i mycket små portioner och det har fortfarande inte visat några tecken.
Kanske ska ta upp detta med din läkare eller testa på egen hand och se om det slutar, lycka till! =)

Kram Anna

Sandra

26 oktober 2011 10:52

Tack Anna! Men jag dricker inte kaffe, har aldrig gjort ;) jag är hälsan själv, röker inte, inga redbull, tränar och äter rätt. Får se om det släpper snart!

 
Linda

Linda

28 oktober 2011 12:19

1 dl havregryn, 2 dl vatten, lite salt. Micra i 2-3 min. Ha på blåbär banan eller annan frukt. Själv har jag mjölk och jordgubbssylt på gröten :) billig frulle!

http://Luckylady.se

Sandra

28 oktober 2011 12:21

men är inte havregryn en kolhydratsbomb? =P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards