Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Sandra - 19 augusti 2011 18:17

Dagens Mamma!

     



Idag var den här svensken uppe med tuppen och begav sig på nya äventyr i Skurup! Transportmedlet var ju självklart tåg, men att jag skulle få en sån upplevelse trodde jag inte! Jag var på Malmö Central och letade upp mitt spår, till min stora förvåning var jag tvungen att åka ner under marken. Aha! Tänkte jag, detta är nog den där citytunneln alla snackar om. Mycket riktigt, när tåget rullade in på perrongen, och inte vilket tåg som helst för den delen! Ett helt nytt, glänsande lila pågatåg öppnade sina dörrar för mig. Lyckan var komplett.

     


När vi rullade ut från Malmö Centralstation tyckte jag att vi åkte i fel riktning, men jag fick alltså uppleva citytunneln! Det var mörkt, gick snabbt men dock spännande. Till min förtjusning hade dom även installerat tv-apparater i tåget som man kunde ha som underhållning och tidsfördriv på resan. Det som fångade min uppmärksamhet var hastighetsmätaren som visade hur snabbt Mr. Lokförare körde. Som mest kom vi upp i 180 km/h. Och OM det kändes. Mycket häftigt!


Så det var en resa som jag aldrig kommer glömma! Visst är det härligt när man kan uppskatta dom små sakerna här i livet? Man kanske också kan kalla mitt liv händelselöst eller tråkigt, men inte enligt mig!


Väl framme i Skurup, och då träffade jag underbara Johanna & Tinny.   Goaste ungen och mamman jag känner. Vi har haft en kanondag med lek, bus och skratt.

Jag fick dessutom med mig värsta säcken med babykläder! Tack så hemskt mycket för det!   

   

Resten av kvällen kommer bli mycket lugn, tänkte glida i ett par mjukisbyxor och bädda ner mig i soffan med en film. Förhoppningsvis kommer hjärtat hem snart, han blev tvungen att jobba över idag...  


Trevlig kväll allihopa!

Av Sandra - 19 augusti 2011 09:56


Nu ska jag bege mig till metropolen Skurup! Idag ska jag träffa Johanna och Tinny och ha det mysigt!    Jag börjar verkligen tycka om att stiga upp tidigt nu för tiden! idag var jag uppe halv åtta, bra jobbat. Dagen blir mycket mer meningsfull då och det är väl bra att man vänjer sig nu...   


Jag får blogga om Dagens Mamma när jag kommer hem för nu blev det lite bråttom!

Ha en bra dag alla!

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards