Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Sandra - 29 augusti 2011 13:01

Vi har varit en sväng hos vår barnmorska, för sista gången hos henne. Sen flyttar hon till en annan mottagning närmre hemmet. Hon var kanon, vi kunde inte haft en bättre. Så tack Ingrid för den här viktiga tiden i våra liv. <3Men allt gick inte som det brukar. När hon lyssnade på lillemans hjärta tyckte hon att det slog lite för fort och att han verkade uppjagad. Hon ville höra så pulsen sjönk annars fick vi åka in och få sätts en ctg-kurva en stund och se. Jag har aldrig någonsin, i hela mitt snart 25 åriga liv blivit så rädd. Det låter kanske sjukt men jag trodde jag skulle tupps så nervös jag var... Pulsen gick inte ner så vi satte oss och pratade lite och att vi skulle lyssna sen igen. Det fick vi gjort och då hade han lugnat sig. Tack och lov... Jag började få bilder i huvudet om akut kejsarsnitt och kände sån oerhörd rädsla... Men allting slutade bra. Han lugnade ner sig och hjärtat slog som det skulle. Det kan berott på att jag mår som jag gör idag. Ingen sömn på typ två-tre nätter och mår allmänt kass. Så nu ligger vi i soffan tillsammans och ska försöka slappna av lite och förhoppningsvis så sova ett par timmar också...Skräms aldrig så igen, lilleman. Du gör dina föräldrar livrädda. <3

Av Sandra - 29 augusti 2011 05:50

Ja, rubriken säger ganska mycket, eller hur? Det har nog varit en av dom sämsta nätterna på länge... Jag har drömt mardrömmar som satan, svettats något otroligt och varit sjukt varm, fått ont i varenda kroppsdel för att jag inte kunnat ligga som jag vill. Och nu slutligen vaknade jag av att jag fick ont i magen och mådde lite konstigt... Så jag tog mitt täcke och mina kuddar och ligger just nu i soffan i hopp om att kunna somn om här ute. Tack Gud för att dom bästa programmen på tv alltid går klockan sex på morgnarna...Usch, jag drar mig från nätterna nu för tiden. Varje kväll undrar jag hur denna natten kommer bli och oroar mig för det... Sjukt jävla jobbigt är det i alla fall. Jag vill ha ut vår lilla älskling nu. Inte för att jag tror att det kommer bli lugnare nätter, men då har jag iaf vår lilla skatt. Nä nu får det bli en macka, sen förhoppningsvis en liten stunds sömn till!

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards