Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Sandra - 2 augusti 2011 21:55


När klockan vad 20.30 fick jag ett oerhört sug att städa. Det som triggade igång det hela var nog popcornkärnorna som låg på golvet nedanför vasken i köket. Dom låg där för att jag missade papperskorgen och när man är stor och otymlig så brukar sådana saker bara glida förbi. "Äsch... jag tar det sen". Det var igår. Men det var väl en jävla tur att jag lät dom ligga för annars hade jag nog aldrig börjat städa! Så nästan en timme senare är här rent och fint igen. Kalle kom hem mitt i mitt Lady gaga vrålande medans jag skrubbade toaletten och undrade nog vad fan jag höll på med. Men när han till slut insåg att jag städade och att jag för en gångs skull såg glad ut när jag gjorde det så log han. (Kanske också för att sekunden senare sa jag, "spela du lite så länge, jag är snart klar").


Så jag måste nog ge mitt hemmafruuppträdande 10 poäng av 10 idag. Och det fick jag också höra av min älskling som sa stolt "Du är fan den bästa flickvännen, alla dagar i veckan!". Han kunde nog inte riktigt fatta att jag tog hand om städningen när han kom hem från jobbet och nästan tvingade ner honom i spelstolen för att spela, utan att ha några förväntningar på att ge något sådant tillbaka.


Nu ska ni veta att hushållet här hemma sköts jämställt. Men av självklara skäl har jag tagit mig på den biten nu de senaste månaderna, och så länge min kropp orkar det, för jag tycker det är mer rättvist så. Men vårt hushåll drivs inte av att jag ska tillfredställa mannen genom att städa, laga mat, diska, tvätta med mera utan av kärlek och respekt till varandra.


Just nu visar jag min respekt och tacksamhet genom att boa, göra fint, och ta hand om min växande familj. Och när min blivande man är på jobbet kan jag minsann göra alla dessa saker och sen bli så nöjd av min insats när jag ser tacksamheten och respekten i Kalles ögon när han kommer hem.


Nu måste jag duscha, för det här var bannemig rena rama träningspasset!


Godkväll på er!

Av Sandra - 2 augusti 2011 16:59


Nu har jag nyss kommit hem från en liten shoppingrunda. (Med liten menar jag att jag faktiskt inte köpte nåt till mig direkt;)) Svettig och jävlig är jag för det är ju för fan 100 grader ute och inte en vindpust och strålande solsken. I vanliga fall hade jag älskat det och förmodligen suttit på Lilla Torg och druckit mig full idag. Men nu är det ju inte så.   


Jag har boat idag. Köpt det sista som kan tänkas att behövas inför Lillemans ankomst! Köpte några pyjamaser (?) och faktiskt blöjor! Jag älskar hur dom känns, så mjuka och små framförallt! Hur tokigt är inte det att dom snart kommer sitta på en liten rumpa?


   "Never too small to rock". Så jäävla tuff! Och vem är tuffare än Tiger liksom?


Fan vad jag längtar!!! Jag vill ha tillbaka mitt vanliga jag igen, och självklart vill jag träffa vår älskling nu. Det är helt otroligt hur otålig jag har börjat bli.


Nä, nu måste den här gravida kroppen svalkas ner så jag sätter mig i duschen en stund! Adios!

Av Sandra - 2 augusti 2011 11:08


Godmorgon!


Först och främst vill jag och Kalle tacka för alla varma kommentarer och lyckönskningar!   Det var roligt att så många har varit inne och läst och kommenterat! =)


Jag är fortfarande förkyld dock, men ska ändå göra ett tappert försök till att hitta nån fin klänning till lördag som rymmer min stora mage.   Dom andra klänningarna jag köpt i sommar har helt plötsligt blivit för korta! Haha.. Illa!


Sen tänkte jag faktiskt ta tag i det sista som ska inhandlas till Kotten, sen är det helt klart! Jag och Kalle satt i soffan igår och skrev en lista, gick igenom lite kläder som vi ska ha med till BB, och då blev allting helt plötsligt sjukt verkligt! Och jag blev otroligt nervös... Det har ju hela tiden varit "ett tag till". Men nu kan det egentligen ske när som helst... Jag vill ju att han ska stanna där inne ett par veckor till i alla fall, trots att vi längtar oerhört mycket.   


Så, mår jag fortfarande bra efter frukosten och duschen idag, så kommer det förhoppningsvis upp en Dagens Mamma också! På återseende! :D

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards