Alla inlägg under juli 2011

Av Sandra - 31 juli 2011 21:25


Yepp, jag har gått och blivit rejält förkyld. Det kom väl inte som någon överraskning direkt eftersom Kalle legat här hemma och snörvlat det senaste dagarna. Så nu är det min tur! Så tyvärr blev inte magen gipsad idag, får bli i veckan istället. Jag hoppas att det går över snabbt för jag vill definitivt inte missa det första mötet med föräldrargruppen på onsdag! Har gått och sett framemot det länge nu... Så håll tummarna!   


Det händer faktiskt en hel del nästa vecka. Något ganska stort. Men inget jag kan berätta om än!    Ni får vänta ett tag till...


Eftersom jag är en passiv shopoholic just nu kan jag ju bara fönstershoppa. Och hittade supersnygga skor... Jag mååste ha dom! Fast jag vet att det är jävligt onödigt att köpa sådana nu... Kommer ju inte kunna använda dom å ett braaa tag.

    Nä, jag måste ge vika för förkylningen och gå och bädda ner mig. Mår faktiskt uselt dåligt! Godnatt.


Av Sandra - 31 juli 2011 12:53

Det där med att köpa rätt barnvagn är verkligen svårt. Det är rena rama djungeln och tusen saker att tänka på! Ska med ha med eller utan lift, fasta hjul eller rörliga, kombinerad ligg och sittdel?


Det var frågor vi fick när vi bara tittade runt lite tidigt i våras. Vi gick in på "Barnaffär G-knapp" här i Malmö bara för att titta lite liksom. Där fick vi hjälp av en underbar kvinna som visste EXAKT vad hon snackade om! Efter nån timme eller så där vi gick runt och tittade tillsammans så kom vi fram till en bra vagn just för oss som stadsbor. När vi räknat på allt, blev det dyrt. Över 10 000 kr. Yiiikes!    Kalle hade sagt från början att han minsann inte tänkte lägga mer än 5000 spänn på en vagnajävel! :P Men som tur var, hade dom kvar fjolårets modell, som faktiskt var mycket snyggare. Liggdelen är äppelgrön, fantastiskt snygg, och sittdelen svart. Men eftersom det var den sista kvar var vi tvugna att tänka snabbt...


Ungefär 3000 kronor "billigare" än den vi tittat på först så slog vi till! Kalle kunde helt enkelt inte motstå. Det var kanske lite väl tidigt, men dom hade förlossningsgaranti i fall det värsta skulle hända. Så vi köpte den helt enkelt!


Den har stått länge nu i Lillens rum och väntat, men snart ska vi äntligen få användning för den! Här kommer ett par bilder på vår vagn, som vi är otroligt nöjd med redan!


    Sittdelen är även vändbar! Bra, va? :)

Känns ändå skönt att vi var ute i så god tid med att köpa vagn, nu kan man fokusera på andra saker. Som att vila och ha det bra =)

Av Sandra - 31 juli 2011 10:32

Söndag den 31 juli idag, imorgon går vi in i augusti. Tiden har gått så snabbt! Snart är ju sommaren över. Fast inte mig emot, vi har ju en spännande höst framför oss! =) 38 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum, fast Jag tror att han kommer tidigare. Vet inte varför, man har bara em stark känsla... Vi hade tänkt vänta nån veckor till men jag har inget tålamod så vi ska nog göra en gipsmage idag! Jag känner mig inget vidare men blir det bättre så sticker jag ner till Apoteket och fixar gips. Dessvärre tror jag att Kalle har smittat mig för jag har så förbannat ont i halsen... =( så Jag ska fixa mig lite te med honung nu och mysa lite i soffan. Så får vi se om det blir pyssel idag. Nån som kanske gjort en gipsmage förut som har bra tips till mig? =)

Av Sandra - 30 juli 2011 22:21

Åhh.. Satt och surfade runt lite och tittade på klänningar från Nelly & Bubbleroom. Fan vad jag önskar att jag hade sett snygg ut i dom här! Men det ska jag jobba hårt för! Men först måste du komma ut, Kotten. Sen ska mamma bli fin=)


Kolla in! Vad tycker ni om dom?


       


Vill haaa!!


Fyyy, jag kommer bli sjuk, jag känner det. Jag orkar verkligen inte det! Jag har det redan jobbigt nu.. Attaaans! Ska gå och lägga mig och hoppas på att sova bort det. Godnatt!

Av Sandra - 30 juli 2011 18:02


Idag fick jag ett riktigt husfruryck och satte igång värsta bullbaket! Haha, eller kanske inte värsta, men det blev en 35 kanelsnäckor i alla fall!   


           


Just nu sitter vi och tittar på film, som vanligt. =) Tror fan att Kalle har lyckats smitta mig för nu börjar min hals göra jäkligt ont... =( Det får bli lite husfrukurer också nu när jag ändå är igång. Te med honung, coming up!

Av Sandra - 30 juli 2011 06:14

Vilken natt alltså.

Det känns som jag inte sovit nånting alls! Så värdelöst. Vaknade första gången vid exakt samma tid som igår, 02.40, creepy eller? Var då uppe en sväng men gick och lade mig igen. Sen vaknade jag till vid fyra, och vid halv fem och nu klockan sex gav jag upp. Mådde illa som fan och svettades rejält... Så på med armbandet sen steg jag upp.


Just nu sitter jag ute i soffan och tittar på lite tv. Kalle hamnade tydligen här ute inatt, verkar som han också har haft svårt att sova. Nån gravid som läser som har haft samma problem med sömnen? Det börjar bli riktigt jobbigt nu, man kan bara inte ligga bekvämt. Så man vaknar av att man måste vända på sig.


Kom ut nu Kotten, innan jag blir galen.   

Av Sandra - 29 juli 2011 21:57


Det blev inget äventyr idag! Kalle är fortfarande jätteförkyld och jag är stor och otymplig. Så vi har plöjt en massa filmer idag, och ätit god middag. Fan vad vi älskar att vara hemma! Speciellt när det regnar. Vi kommer bli riktiga enstöringar snart om vi inte aktiverar oss haha...   


Jag har i alla fall upptäckt nåt jäkligt praktiskt! Eftersom efterrätt är ett måste så bjöds det på glass med chokladsås och jag fann den bästa ställningen ever att äta i. Mycket praktiskt. Vad tycker ni?


  Tack Bulan för ditt stöd!   



Av Sandra - 29 juli 2011 18:05


För ett par dagar sen upptäckte jag att min Spotify inte fungerade. Varje gång jag skulle öppna upp den så crashade den. Vi provade att avinstallera och installera om igen. Då fungerade det! Och jag skulle sen försöka logga in på vårt premiumkonto, men den sa att jag hade angett fel lösenord eller fel användarnamn. Wtf, det är ju rätt tänkte jag! Jag provade med allt jag visste men inget fungerade!  


Jag försökte sen be om ett nytt lösenord genom att be dom skicka ett nytt till min mail. Men det var fel användarkonto! Det var mitt gamla som dök upp där. Vi provade ALLT men det verkade precis som vårt premium konto aldrig hade funnits! Detta betalar vi 99 kronor i månaden för, och så fungerar skiten inte!


Jag gick sedan in på vår bank och där fick vi bekräftat att dom ändå drar pengar från kontot! Så jag tog kontakt med spotifys support, som var jävligt krånglig att få tag på över huvudtaget eftersom dom bara har det på engelska och inget telefonnummer man kan ringa.


Så jag mailade till slut hela historien till dom, fick svar av nån "Olga" som skrev att hon kunde skicka en typ återställningskod till mig, bara hon fick dom fyra sista siffrorna från mitt bankkort.


Sagt och gjort, så fick jag svar igen att hon inte hittade några uppgifter ALLS om att dom skulle dra nånting från det kortet och hon kunde inget göra. Jävla idiot! Dom kunde alltså inte hitta vårt spotifypremium konto nånstans! Jag gjorde klart för dom att dom genast skulle sluta dra pengar från mitt kort och avsluta spotifykontot. Annars anmäler vi dom. För det här känns jävligt fishy...  


Vi tar inga risker så vi ringde vår bank som sa att det var ett kortköp som görs av dom månadsvis på 99 kronor och dom har inte vårt bankkontonummer, som tur är. Så fick helt enkelt spärra kortet och beställa ett nytt för att dom ska sluta dra pengar från oss.


Så till alla er som har spotify och betalar för det. Kolla så att det verkligen inte är mer än vad som är sagt. Vem vet, dom kanske länsar kontot...



Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards