Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Sandra - 17 augusti 2011 22:05











Jens: 8 september

Emma: 28 augusti, 13 september

Robban: 29 augusti, 4 september

Fredrik: 17 augusti (kan bli svårt!), 1 september

Johanna 10 september

Therese: 2 september

MammaSandra: 14 september

PappaKalle: 25 augusti


Sorry, Fredrik! Jag tror inte att  jag hinner klämma ut honom idag. 


Då får vi se om Kalle kan få sitt datum rätt, det är nästa på tur om cirka en vecka. Jag hoppas ju verkligen på det! 

Godkväll!

Av Sandra - 17 augusti 2011 18:45

Gravid vecka 37+0 (Graviditetsvecka 38)

 

  Lille man & Magen  


Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Den är nu omkring 49 cm från huvud till tå och väger c:a 3 kg. Under denna veckan kommer din bebis sannolikt att sjunka ned och fixeras med huvudet i ditt bäcken. Om det inte är din första graviditet så kan fixeringen komma senare. Du kommer förmodligen känna en viss lättnad när bebisen sjunker ned och trycket på dina revben lättar, medan å andra sidan trycket på din livmoder, bäcken och blåsa ökar så att ditt behov att kissa kan öka, samtidigt som vissa upplever smärta i ljumskar och ben. Forskning har visat att stresshormoner kan påverka bebisen, så se till att koppla av, ha kul och ta det lungt.



Bebisen är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, men växer fortfarande och bildar mer fett, upp till 15 gram om dagen. Om detta är din första graviditet så är det vanligt att förlossningen sker närmare 40 veckor eller kort där efter, medan om det inte är ditt första barn så är det mer sannolikt att du föder tidigt. Se till att väskorna är packade!


Mina tankar  

Wow... tre veckor kvar. 21 dagar, 504 timmar till det beräknade förlossningsdatumet. Nu kan det praktiskt taget ske när som helst! Det är sååå spännande! Jag går runt och känner efter minsta lilla känsla, "kan det vara dags?"... Fast jag försöker sysselsätta mig så gott det går så går tiden lite fortare i alla fall. Som sagt så har min mage sjunkit ner jättemycket. Det är jättemånga som kommenterar det! Haha, jag ser ganska rolig ut, magen hänger liksom. Annars mår jag bra! Kan känna typ menssmärtor ibland, men de försvinner snabbt igen. Det kan göra lite ont i ljumskar och så men aldrig något som håller i. Jag springer och kissar som en galning, speciellt på nätterna, det är rätt drygt faktiskt. Men det är väl bara att vänja sig. Men visst börjar det bli riktigt jobbigt, man är så begränsad i sina rörelser att det är sjukt. Bara att resa sig från soffan är svårt...           


Magen  


       

Av Sandra - 17 augusti 2011 18:22


Usch, allt har varit besvärligt idag...   Jag har haft ont överallt och nu kan man knappt röra sig nånting alls... Men men, jag får trösta mig med att det snart är över i alla fall! 


I morgon ska vi gå och bli fotograferade! Jag, min man och magen! Hoppas på ett fint resultat som vi kan hänga inne i lillemans rum. 


Det blir inte mer spännande än såhär ikväll, jag håller bara på att tvätta. Tror jag ska packa bb-väskan också så har jag det gjort i alla fall. Men det kommer i alla fall upp en magbild lite senare   



Av Sandra - 17 augusti 2011 10:52


Idag känner jag mig inget vidare. Jag har konstig mensvärk liknande smärta, mår illa, hjärtat rusar och magen är helt upp och ner. Sorry för det..   


Jag har ju en hel del på min lista idag, men vi får se hur långt jag kommer på den. Men som tur är innebär listan att jag kan vara hemma hela dagen och fixa med den utan att behöva gå ut genom dörren... Det är ju inte dumt egentligen. Men först och främst ska jag vila mig lite till. Jag går ner och hämtar posten på min höjd idag alltså... haha..


Sen vill jag ju uppdatera listan på era gissningar! Så se till att kommentera inlägget med era gissningar, så lägger jag upp det sen!   

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards