Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Gravid vecka 37+0

Av Sandra - 17 augusti 2011 18:45

Gravid vecka 37+0 (Graviditetsvecka 38)

 

  Lille man & Magen  


Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Den är nu omkring 49 cm från huvud till tå och väger c:a 3 kg. Under denna veckan kommer din bebis sannolikt att sjunka ned och fixeras med huvudet i ditt bäcken. Om det inte är din första graviditet så kan fixeringen komma senare. Du kommer förmodligen känna en viss lättnad när bebisen sjunker ned och trycket på dina revben lättar, medan å andra sidan trycket på din livmoder, bäcken och blåsa ökar så att ditt behov att kissa kan öka, samtidigt som vissa upplever smärta i ljumskar och ben. Forskning har visat att stresshormoner kan påverka bebisen, så se till att koppla av, ha kul och ta det lungt.



Bebisen är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, men växer fortfarande och bildar mer fett, upp till 15 gram om dagen. Om detta är din första graviditet så är det vanligt att förlossningen sker närmare 40 veckor eller kort där efter, medan om det inte är ditt första barn så är det mer sannolikt att du föder tidigt. Se till att väskorna är packade!


Mina tankar  

Wow... tre veckor kvar. 21 dagar, 504 timmar till det beräknade förlossningsdatumet. Nu kan det praktiskt taget ske när som helst! Det är sååå spännande! Jag går runt och känner efter minsta lilla känsla, "kan det vara dags?"... Fast jag försöker sysselsätta mig så gott det går så går tiden lite fortare i alla fall. Som sagt så har min mage sjunkit ner jättemycket. Det är jättemånga som kommenterar det! Haha, jag ser ganska rolig ut, magen hänger liksom. Annars mår jag bra! Kan känna typ menssmärtor ibland, men de försvinner snabbt igen. Det kan göra lite ont i ljumskar och så men aldrig något som håller i. Jag springer och kissar som en galning, speciellt på nätterna, det är rätt drygt faktiskt. Men det är väl bara att vänja sig. Men visst börjar det bli riktigt jobbigt, man är så begränsad i sina rörelser att det är sjukt. Bara att resa sig från soffan är svårt...           


Magen  


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards