Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Sandra - 20 augusti 2011 20:07

Alltså, jag har nog aldrig varit såhär taggad och motiverad någonsin när det gäller träning och viktnedgång. Jag har de senaste timmarna surfat på diverse viktbloggar och fitnessbloggar och fått så mycket energi och motivation!


Det är nästa stora resa efter min älskling har fötts, att äntligen komma i form i gen. Det ser jag så oerhört mycket framemot och det kommer  bli en utmaning, men en spännande sådan. Så heja på mig när det sätter igång, för det lär säkert behövas!   


Kvällen går annars sjukt långsamt, jag tror nog det blir en tidig kväll i säng, för man har van sig vid lite tidigare mornar nu. Och det gillar jag verkligen! Eftersom jag blir så jäkla trött på kvällen, så fort det blir mörkt, oavsett hur sent jag steg upp så är det skönare att stiga upp tdigt och få nåt utav dagen.   


Nu måste jag sträcka på den här stela kroppen lite. Ha det!

Av Sandra - 20 augusti 2011 17:05


God dammit! Vad jag är trött, sliten, stel och jävlig... Jag har aldrig någonsin, inte ens när jag varit som mest otränad (som är typ alltid, men ni fattar galoppen) känt mig som jag gör nu. Min kropp är en katastrof! Jag kan ju knappt röra mig. Som en gammal skruttig tant. Det är vad jag är. Man är stel som en pinne, går som en anka, kan varken sitta eller stå för länge och vi ska inte ens snacka om mina fötter! Jag trodde dom var svullna förut, men ni ska se dom nu! Wtf!   


Okej, nu var det slutgnällt på fru Henriksson här. Jag behöver en massa tips!!

Vad kan jag göra för att underhålla och sysselsätta mig med den här sista tiden innan lillemannen kommer? För jag håller på att klättra på väggarna just nu, för allt är klart för vår älsklings ankomst.   


Jag har bakat, städat, pysslat, klippt och klistrat, målat, rensat, tvättat, vikt tvätt och organiserat. Och tittat på film, tv, facebookat, bloggat och gud vet allt! Jag har gjort allt! Lunchat, shoppat, strosat, fikat, vilat, sovit och till och med bowlat. Tror att min fantasi har försvunnit. Men jag får väl bara upprepa allt igen och igen tills Kotten kommer.


Nånting som jag däremot måste göra är att klippa mig igen. För jag får minsann inte till stylingen på håret och jag tror nog att det är lite för långt.  Det blir liksom en tjock bulle med hår i nacken och det känns inte skönt alls... Så det får jag försöka boka in snart igen...


nä, nu ska jag måla naglarna för femtioelfte gången. Alltid nåt!

Av Sandra - 20 augusti 2011 14:21


Vi bestämde oss för en liten runda på Malmöfestivalen idag! Men som jag egentligen visste så var det bara katastrof, i alla fall för mig. Trängas med folk, varmt och konstiga typer. Nä, det fick bli lite käk sen drog jag mig hem igen för förvärkarna gjorde sig påminda... Kalle den stackaren blev inringd 2½ timme tidigare till jobb idag, vilket suger så jävla mycket. Men min dag idag lär bli att vila, vila, vila! För jag är verkligen supertrött i kroppen idag...


  Dagens Mamma i alla fall! Fast nu sitter jagi mjukisbyxor igen, det är det enda som fungerar här hemma!    Nu är jag så redo man kan bli för lillemans ankomst, så han får gärna komma nu nu nu!


17 dagar kvar till BF, så det närmar sig i alla fall... Nu är man verkligen trött på att vara gravid! Så den här sista tiden ska jag ägna mig åt att vila och ta det lugnt. Filmkvällar kommer det bli, och även så ikväll! Har ni några tips så hör gärna av er!


Ha en bra dag!

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards