Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 26 augusti 2011 08:23


Godmorgon alla!

Är det inte en underbar dag idag? Jag vaknade visserligen ganska tidigt för att jag har sovit och legat som en kratta inatt så min rygg är helt cp. Och det var inte lönt att försöka längre så det  var lika bra att stiga upp!


Igår kväll var vi en sväng på festivalen, det var galet mycket folk överallt men ändå jättemysigt!

Kalle fick sin burgare och sen begav vi oss till Stortorget för att se Bob Hund. Haha, alltså vilka lirare. Sköna typer och sådär, men inte riktigt min smak. Vi stannade inte alltför länge då jag knappt kunde stå på mina feta elefantfötter. Så vi tog ännu en vätskepaus på Café Rasoir innan vi begav oss hemåt. Det var en mycket mysig kväll och jag tror att Kalle var nöjd med sin lediga dag också.   

            

Ursäkta den dåliga bildkvalitén...   


Och idag ska jag träffa AC en sväng, fika och skvallra lite!   

Det tycker vi om! Senare ikväll ska jag faktiskt ta det väldigt lugnt, vila upp mina stackars ben och fötter och gå och lägga mig tidigt. Det har varit ett par fartfyllda dagar och det gillas men känns i kroppen! Det kan ju faktiskt bli förlossning när som helst och då är det bäst att man vilar så mycket man bara kan och samlar kraft!

12 dagar kvar till BF!



Såhär ser det ut just nu!

 

17/8 Fredrik    

25/8 Kalle  

28/8 Emma

29/8 Robban

31/8 Andy

1/9 Fredrik

2/9 Therese

4/9 Robban

6/9 Yasse

7/9 Carin (Som även är det beräknade datumet)

8/9 Jens

9/9 Håkan, Camilla

10/9 Johanna

12/9 Martina

13/9 Emma

14/9 Sandra, Mamma
 
Då har vi Emma på tur, får se om hon lyckas pricka rätt, det hoppas vi!

Av Sandra - 25 augusti 2011 18:37


Nu är paret Henriksson nyss hemkomna efter en rejäl runda på stan! Kalle blev faktiskt lite shoppingsugen (vilket han ALDRIG blir) så vi tog tillfället i akt och har haft en jättemysig dag!


Det blev många stopp, MQ, Shock, H&M, Popolino, Bishop Arms för vätskepaus, Tattoo Shop för lite snack med Tommy och gänget, och till sist Rasoir för en tidig middag för mig och öl för Kalle. Bilder säger mer än tusen ord, här är vår dag!


               

Och gottegrisen rökte idag också! Jag antar att det suget kommer när man druckit tre öl, eller hur Kalle?   


Fick även ett sms om att hämta ut ett paket från posten, det var från min hemliga bror som fixat en massa fina saker genom sitt jobb, STORT tack för allt!   

     


Så nu är vi bara hemma en liten sväng, ska ner till festivalen sen för att se Bob Hund, Kalle ville det så gärna så nu kan man ju inte säga nej till Vip-platser på stortorget! Kanonas ju! Förhoppningsvis kan man kanske få sitta ner och njuta.


Nu måste jag verkligen slänga mig på soffan en stund för jag är suuuupertrött!


Av Sandra - 25 augusti 2011 06:32

Eller inte!!!

Fy söören, vad jag har huvudvärk! Så illa att jag till och med vaknade av det! Hela huvudet pulserar på mig och det gör fruktansvärt ont...  


Jag tror att jag har fått en rejäl smäll av Kalles armbåde i huvudet i natt... Men inte kan väl det orsaka en sån här smärta? Kan de vara för att vi sovit med öppen fönster och det blivit nån form av drag?


Usch, när jag har såhär ont blir jag riktigt orolig att något är fel... Kan det vara havandeskapsförgiftning? Jag kanske borde ringa barnmorska direkt om den inte går över snart... Jag tog två alvedon för 20 minuter sen, som förhoppningsvis kickar in snart...


Gaaaah!! jag blir tokig!

Av Sandra - 24 augusti 2011 20:51

Oj, vilken dag det blev!

Brorsan drog med mig till Ikea för att han skulle köpa nu säng, vilket han till slut gjorde också efter två långa timmar...   


Först och främst!

  Jag & min älskade bror   

       



Det blev lite fynd, jag får lägga upp bilder på det senare för nu ska jag och Hannah ha filmkväll!   

Av Sandra - 24 augusti 2011 10:45

Gravid vecka 38+0 (Graviditetsvecka 39)


Vår efterlängtade älskling  


Nu är bebisen ungefär 50 cm från topp till tå och väger omkring 3.1 kilo. Den växer fortfarande även om den egentligen redan är redo att födas.

De senaste veckorna har bebisen samlat på sig avfall i mage och tarmar. Detta avfall kallas för beck och är grön-svart, och består av hudceller, lanugohår och annat material som bebisen svalt. Detta är den första avföring som bebisen kommer ge ifrån sig efter förlossningen. Ibland händer det att bebisen släpper becket ifrån sig redan i magen och kommer då ut delvis täckt av grön-svarta restprodukter. Särskilda åtgärder vidtas av vårdpersonalen om detta skulle vara fallet. O det är en pojke så skall hans testiklar vandrat ned i pungen vid det här laget och när den föds bör båda vara på plats. Hos omkring 1% av alla pojkar som föds har ännu inte testiklarna vandrat ner. Eftersom detta kan orsaka infertilitet och öka risken för testikelcancer så undersöker barnmorskan pojken efter förlossningen.

Bebisens huvud är mjukt och formbart på grund av de s.k fontanellerna som kan liknas vid rörliga plattor, som ännu inte är sammanvuxna. Dessa är till för att huvudet skall kunna deformeras något för att enklare kunna passera ut genom födelsekanalen. Detta är normal och inte farligt för bebisen, men kan göra att huvudet ser lite underligt ut direkt efter förlossningen, men det återgår snart till normal form.

Ögonen saknar ännu tårkanaler, vilka utvecklas först några veckor efter förlossningen.


Mamma

Innan dina förlossningsvärkar börjar kan det hända att du upplever förvärkar, vilka inte skall förväxlas med Braxton-Hicks-värkar. Dessa förvärkar hjälper till att utvidga livmoderhalsen och förbereder vattenavgången. De kan försvinna om du ställer dig upp och går omkring en smula. Övre delen av din livmoder är nu 16.5 - 18 cm ovanför naveln.

Du kanske känner dig stor tung och otymplig, men håll ut. Målet är inte långt borta. Bbisen kan födas vilken dag som helst nu. Bara 5% av alla barn föds på sitt beräknade förlossningsdatum.


Mina tankar  

14 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum... Ska jag vara helt ärlig så känns det inte som att jag kommer föda nåt barn. Allting känns så otroligt långt borta igen trots att han egentligen kan födas när som helst. Men det känns inte så för mig. Ibland känns det inte ens som att jag är gravid. Jag har liksom vant mig så mycket och jag tycker att magen är mindre än vad den var förut. Men det beror väl på att den har sjunkit så mycket som den har gjort.


Jaha, hur mår jag då? Jo, jag är jävligt stel! Kroppen orkar ingenting längre, och det är precis att jag kommer upp från sängen och kan gå till toaletten på nätterna. Så stel är jag. Och ryggen är sabbad. Jag kan inte sitta, stå, ligga utan att det gör ont. För jävla jobbigt är det. Känner knappt några förvärkar, det är väl därför det känns som om detta aldrig kommer hända. Men jag vet ju att han kommer snart, men det känns bara overkligt på nåt sätt.


Så för att vara helt ärlig, är jag otroligt jävla trött på att vara gravid nu och bara gå hemma hela dagarna och vänta, vänta, vänta och vänta. Det suger! Tiden kryyyyper ju fram. Allt är förbetett och packat, vi bara väntar.


Enligt gissningslistan ska lilleman komma ut i morgon om Kalle får rätt, snälla kan ALLA hålla tummarna!?   

 

Magen

  Nu är jag enorm, eller hur?!

Av Sandra - 23 augusti 2011 20:48


Jag har ju alltid kämpat med min hy, men sen jag blev gravid har det blivit total katastrof! Jag känner mig som en fjortonåring igen och när jag trodde att det var på bättringsvägen dyker där upp nya jävla finnar igen! Så efter lilleman är ute ska det tas tag i och köpa rätt produkter. Tänkte vänta och se om det blev bättre, eller om det fortfarande kommer vara kaos i ansiktet.


Så länge får jag köra med diverse ansiktsmasker, här men en gudomlig doft av jordgubb som tydligen ska rensa som attan. Det håller vi tummarna för!

 


Rycket omvandlades till ett litet städryck, så nu är här okej igen. Dom värsta dammråttorna åt dammbusen upp och badrummet är fint igen! Ryggvärken blev bättre faktiskt! Skönt för mig, men det var väl bara ett falskt alarm. Jag letar ju verkligen efter minsta lilla tecken på att det skulle ha startat, Icke! 


Nu blir det Hell's Kitchen, gotta love Gordon Ramsays, och alla hans svordomar! 

Goderkväller =) 

Av Sandra - 23 augusti 2011 19:16


...att göra nåt!

Nä, nu har jag såsat tillräckligt och jag har fått konstigt ont i ryggen. Beror det på att jag typ bara suttit dom två senaste dagarna eller är det ett tecken på att lilleman ska komma? Jag tror tyvärr det förstnämnda... Man är ju stel som en pinne nowadays och det hjälper ju inte att inte röra på sig.


Men jag vill inte lämna hemmet idag, så jag får väl rycka upp mig lite. Sätta igång lite bra musik och plocka lite. Orkar jag inte så kan jag bara sluta, svårare än så är det ju inte...   


Men vem vet! Kanske blir en bebis snart?

Av Sandra - 23 augusti 2011 13:31


Nu har jag länge hört och läst om den här serien "True Blood", så Kalle fixade dom tre första säsongerna. Vi är inne på avsnitt fyra på första säsongen och jag vet inte riktigt om jag är övertygad än... Har någon sett serien? Vad tycker ni i så fall?


 

Idag ska jag vara en riktig nörd! Jag har fått låna "Heavy Rain" av en arbetskamrat till Kalle och det ska jag spela för andra gången. Det är väldigt speciellt, allt  man gör och alla beslut man tar påverkar spelets gång och det finns elva olika slut. Spännande, va? Haha... Jag känner mig lite halvkass idag också så en hemmakväll är nog nödvändig.


Ha en bra dag allihopa!

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards