Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 22 augusti 2011 21:30


Alltså, helt allvarligt! Hahaha, jag skrattar så jag dör!

"Svenska Hollywood Fruar". Alla har väl sett nån snutt av det programmet nån gång, och jag tycker det är så sjukt underhållande men samtidigt fruktansvärt pinsamt! Här har vi fyra tanter, som glider runt i Hollywood och är rika och snobbiga och ställer upp i ett Svenskt tv-program för att få lov att skryta lite med sin svengelska dialekt.


Fast jag måste dock försvara en av dom. Jag kan inte hjälpa att älska Maria Montazami. Jag har fått uppfattningen om henne att hon är så otroligt snäll. Och hon pratar med en mjuk och lugn röst, visserligen med den sämsta svenskan ever, men henne gillar jag.


Haha, men de andra tanterna är ju skrämmande!  Det är så tragiskt att se hur dom desperat försöker se unga ut trots att dom är typ 50+ (bortsett från den dära Isabell, men hon är ju den värsta snobben av dom allihop). Varför är det så viktigt för dom att vara perfekta och hela tiden visa upp sig som en barbiedocka?


Öööörk, nä fy fan. Desperata medelålderskvinnor som beter sig så. Neej tack! Tagga ner och Välkomna ålderns höst med stil och stolthet istället!

Av Sandra - 22 augusti 2011 19:38



Hahahha! Den här bodyn gjorde precis min dag!

   

Av Sandra - 22 augusti 2011 18:37


Eftersom jag är en soffslusk deluxe idag, har jag inte direkt mycket material till bloggen. Det var en härlig dag igår och det hände mycket roligt, vilket gör att jag är fullständigt orkeslös dagen efter. Så jag har spenderat mestadels av dagen här och jag kommer förmodligen inte röra mig härifrån heller förrän jag ska gå och lägga mig senare ikväll. Kanske blir en sväng till affären, för äta måste man ju...


Jag var en sväng på jobb igår kväll och hälsade på och jag trodde faktiskt inte att jag skulle sakna det så mycket! Men det gör jag... Jag har snart varit hemma i tre månader! Jag har ALDRIG någonsin varit borta från jobb så länge. Och jag kommer vara sjukt taggad den dagen jag återgår och det ser jag framemot.


   

Så här har vi Gårdagens kvällsmamma :) Och Andreé och Hannah, underbara kollegor och vänner på jobbet!  


Lilleman, kom ut nu!!    

Av Sandra - 22 augusti 2011 11:18


Idag är jag ledsen. Så jävla ledsen så det finns inte ord. Jag vill inte ha det såhär mer.

Vad har hänt?

Av Sandra - 21 augusti 2011 18:12

Idag kan jag fan inte klaga på att jag inte har haft nåt att göra!

Först blev det fika med underbart snygga Malin!    Vi hade mycket att prata om, och jag hoppas vi kan hålla kontakten den här gången, eller hur Malin? =)


Sen blev det en liten tripp med Johanna till barnens hus och sen en fin middag på Burger King. Snart får det vara nog med skräpmat, för det här håller ju inte!


Men vi hade ändå en dagens Mamma idag.

  


Efter all den här vandringen överallt är mina fötter totalt masakerade av mina alltför trånga sandaler! Mina fötter ser förfärliga ut, och är så in i helvetes svullna. Önskar jag hade min man här nu som kunde masserat lite grann.. Men det får han göra när han kommer hem!   

  Snygga va!? Kan snälla någon ge mig en fotbehandling! Jag har ett presentkort på ett men dom hade fullbokat och hade inte tid förrän den 6e september... Chansen är ju stor att Lilleman har kommit då. För än har han inte dykt upp...   

Av Sandra - 21 augusti 2011 10:33


Men vart tog alla mina bloggläsare vägen? Har ni gått i ide? Eller beror det på den förbannade Malmöfestivalen?   


Idag ska jag träffa Johanna en liten sväng, vi ska till barnens hus på Svågetorp, får se om man hittar något nödvändigt... ;)


Sen funderar jag på att köpa några taveldukar, heter det så? Och måla lite grann, vet absolut inte  vad men det kan vara roligt!


Just det! Jag fick en jättefin bok av Johanna, en "mina första år" typ. Och igår började jag pyssla lite med den så långt jag kunde!


        En toppen present ju! Jag ska bara få Kalle till att fylla i lite också.   


Och nu bkev lunch nyss inplanerat! Ska träffa en gammal god vän, Malin. Vi lärde känna varandra genom jobbet för en massa år sen men tappar kontakten med varandra hela tiden. Det ska bli skitkul att träffa henne! Vi har inte setts en enda gång sen jag blev gravid, tokigt...



     

De två sista bilderna är från Kreta. Jag åkte och hälsade på Malin när hon säsongade där. Vi hade galet roligt! Den första är från min 24 års fest för nästan ett år sen.


Så nu måste jag ta o göra mig i ordning! Ha en bra dag!!

Av Sandra - 20 augusti 2011 20:07

Alltså, jag har nog aldrig varit såhär taggad och motiverad någonsin när det gäller träning och viktnedgång. Jag har de senaste timmarna surfat på diverse viktbloggar och fitnessbloggar och fått så mycket energi och motivation!


Det är nästa stora resa efter min älskling har fötts, att äntligen komma i form i gen. Det ser jag så oerhört mycket framemot och det kommer  bli en utmaning, men en spännande sådan. Så heja på mig när det sätter igång, för det lär säkert behövas!   


Kvällen går annars sjukt långsamt, jag tror nog det blir en tidig kväll i säng, för man har van sig vid lite tidigare mornar nu. Och det gillar jag verkligen! Eftersom jag blir så jäkla trött på kvällen, så fort det blir mörkt, oavsett hur sent jag steg upp så är det skönare att stiga upp tdigt och få nåt utav dagen.   


Nu måste jag sträcka på den här stela kroppen lite. Ha det!

Av Sandra - 20 augusti 2011 17:05


God dammit! Vad jag är trött, sliten, stel och jävlig... Jag har aldrig någonsin, inte ens när jag varit som mest otränad (som är typ alltid, men ni fattar galoppen) känt mig som jag gör nu. Min kropp är en katastrof! Jag kan ju knappt röra mig. Som en gammal skruttig tant. Det är vad jag är. Man är stel som en pinne, går som en anka, kan varken sitta eller stå för länge och vi ska inte ens snacka om mina fötter! Jag trodde dom var svullna förut, men ni ska se dom nu! Wtf!   


Okej, nu var det slutgnällt på fru Henriksson här. Jag behöver en massa tips!!

Vad kan jag göra för att underhålla och sysselsätta mig med den här sista tiden innan lillemannen kommer? För jag håller på att klättra på väggarna just nu, för allt är klart för vår älsklings ankomst.   


Jag har bakat, städat, pysslat, klippt och klistrat, målat, rensat, tvättat, vikt tvätt och organiserat. Och tittat på film, tv, facebookat, bloggat och gud vet allt! Jag har gjort allt! Lunchat, shoppat, strosat, fikat, vilat, sovit och till och med bowlat. Tror att min fantasi har försvunnit. Men jag får väl bara upprepa allt igen och igen tills Kotten kommer.


Nånting som jag däremot måste göra är att klippa mig igen. För jag får minsann inte till stylingen på håret och jag tror nog att det är lite för långt.  Det blir liksom en tjock bulle med hår i nacken och det känns inte skönt alls... Så det får jag försöka boka in snart igen...


nä, nu ska jag måla naglarna för femtioelfte gången. Alltid nåt!

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards