Alla inlägg under augusti 2011

Av Sandra - 5 augusti 2011 10:35

Godmorgon!


Fast jag har varit uppe ett par timmar nu. Nätterna blir bara värre och värre hela tiden, jag får sova max två timmar i sträck innan jag måste upp på toa. Så sjukt enerverande! Så när jag var uppe för femte gången klockan nio gav jag upp. Slängde i en maskin tvätt och vek kläder.


Igår kväll när Kalle kom hem från jobbet så bestämde vi oss för att göra den där gipsmagen jag pratat om! Det var svårare än vad jag trodde men Kalle klarade det galant. =) Den ligger just nu på köksbordet och torkar, fortfarande! Det måste vara fuktigt i luften annars hade det ju inte tagit sån tid!


Jag ska iväg och köpa nån fin färg och lack sen. Annars kommer den bara smula sönder.


Här har ni resultatet såhär långt i alla fall!


  Den ska bara slipas till och målas, sen är den klar! Kommer fler bilder senare=)


Nu måste jag göra mig i ordning, ska träffa älskade Hannah idag som jag inte träffat på typ två månader! Sjukt! Det ser jag framemot   

Av Sandra - 5 augusti 2011 00:16

Förklaring följer...

Av Sandra - 4 augusti 2011 19:45



     


 

Av Sandra - 4 augusti 2011 15:54


Det är en mycket konstig dag idag. Jag har varit uppe fem gånger i natt och varit toaletten. Jag undrade just när man skulle börja springa mer då det inte varit så farligt innan. Och när jag vaknade, vilket jag inte gjorde självmant utan blev väckt, så kändes det som jag inte hade sovit något alls. Jag är så oerhört mergatrött att det är makalöst! Har nog aldrig upplevt sån här fysisk utmattning förut.


Men jag begav mig ändå ut en liten sväng, gick till Entré och köpte lite kläder till Lilleman och gips! Vi tänkte att vi skulle föreviga magen och gipsa den i morgon. Nu när vi har lite tid över, för sen blir det en fullspäckad helg.   


  Förresten, vi var ju på vårt första möte med föräldrargruppen igår! Det var väl okej, men varför är folk alltid så skygga och introverta!? Vi delades upp, tjejer och killar, och skulle diskutera saker som vi undrade över och skulle ta upp med barnmorskan. Där satt vi och glodde på varandra och dom andra verkade oerhört besvärade över att behöva säga nåt. Kom igen!! Tänkte jag, och tog tag i hela samtalet. Varför gå dit om man inte vill träffa andra blivande föräldrar och diskutera? Men det var ändå roligt att höra Ingrid berätta om olika saker och ting och man fick ställa frågor. Hon är så jävla bra! Lugn och sansad, lyssnar verkligen på en och stressar inte fram nånting. Det ultimata hade ju varit om hon hade förlöst mig också då hon har jobbat som barnmorska i 28 år, och har tre egna barn. Hon om NÅN vet ju hur det går till.    Men tyvärr, men jag tror vi kommer bli väl omhändertagna ändå.


I slutet av mötet fick vi se en film om förlossning, och jag vet inte riktigt vad som hände med mig då... Jag blev fullständigt livrädd igen och mådde så illa och nästan gråtfärdig. Jag har ju sett alla program där finns om förlossning, men den här filmen var nog för mycket. Jag är oerhört nervös och rädd, men Ingrid tar mig på allvar och vi pratar om det och det känns bra att hon lyssnar och bryr sig.


Nä, nu ska jag faktiskt gå och vila för jag är helt slut! Ha en bra dag!

Av Sandra - 3 augusti 2011 13:00

Gravid vecka 35+0


Vår älskling  

Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget. Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.


Åh, så otympliga, obekväma, gnälliga mamma Sandra

Livmoderns övre del har nu vuxit ungefär 15 cm ovanför naveln och din viktökning ligger sannolikt omkring 10.8 till 13 kg. De flesta kvinnor börjar känna rejält sig tunga och otympliga och börjar tänka "ska bebisen aldrig komma ut?". Vissa får problem med att äta och att andas djupt. Det kan då vara bra att äta lite men ofta för att inte ytterligare öka sitt obehag.

Livmoderhalsen kommer att börja utvidgas under de kommande veckorna för att bebisens huvud och kropp så småningom skall kunna passera ut genom förlossningskanalen. Livmoderhalsen behöver vara 10 cm öppen för att bebisen skall kunna förlösas.

Om det känns tungt just nu, håll ut! Det är bara några få veckor kvar och alla besvär och obehag kommer snart att få sin belöning!


Mina tankar

Okej, nu vill jag att det ska vara dags! Jag har blivit fruktansvärt gnällig den senaste tiden då allt är otroligt mycket jobbigare! Jag måste duscha minst två gånger om dagen för att jag är så varm och svettig. Det är liksom inte kul att göra sig fin då man ser för jävlig ut igen efter typ 10 minuter. "Din viktökning ligger mellan 10-13 kilo". Yeah, right! I wish! Jag fattar inte varför dom skriver ut det överhuvudtaget då det är så indviduellt och jag ligger långt över det! Kommer förmodligen ha gått upp 20 kg när han kommer. Men jag försöker inte bry mig om det, det är ju ändå inget jag kan göra nånting åt nu.


Allt är nästan färdigt för dig, vår älskling.    Vi ska bara packa ner det sista i BB-väskan sen vill vi att du kommer för nu är mamma trött på att vänta och att vara tjock!


Men jag är enormt nervös för förlossningen. Har börjat bli det ingen... Det går i perioder, men det kommer förhoppningsvis gå jättebra.


Magen

  

     

 

Av Sandra - 3 augusti 2011 11:00

God middag!


Vilket härligt väder idag! Om man inte är gravid alltså...

Vi har nyss kommit tillbaka efter ett besök hos vår barnmorska, Ingrid. Det gick snabbt idag, eftersom vi ska tillbaka sen på föräldrargruppsmöte så tar vi alla frågor då istället. Men vi fick lyssnat på hjärtat i alla fall, dom mätte magen och hon kände. Allt såg bra ut och nu har Lilleman fixerat sig! Allt går verkligen enligt planering! =)   


Ni ska få dagens mamma också såklart! Men jag kommer förmodligen kasta mig i duschen en gång till för jag är så satans varm!

Men här har ni mig!


  

Ha en bra dag allihopa!

Av Sandra - 2 augusti 2011 21:55


När klockan vad 20.30 fick jag ett oerhört sug att städa. Det som triggade igång det hela var nog popcornkärnorna som låg på golvet nedanför vasken i köket. Dom låg där för att jag missade papperskorgen och när man är stor och otymlig så brukar sådana saker bara glida förbi. "Äsch... jag tar det sen". Det var igår. Men det var väl en jävla tur att jag lät dom ligga för annars hade jag nog aldrig börjat städa! Så nästan en timme senare är här rent och fint igen. Kalle kom hem mitt i mitt Lady gaga vrålande medans jag skrubbade toaletten och undrade nog vad fan jag höll på med. Men när han till slut insåg att jag städade och att jag för en gångs skull såg glad ut när jag gjorde det så log han. (Kanske också för att sekunden senare sa jag, "spela du lite så länge, jag är snart klar").


Så jag måste nog ge mitt hemmafruuppträdande 10 poäng av 10 idag. Och det fick jag också höra av min älskling som sa stolt "Du är fan den bästa flickvännen, alla dagar i veckan!". Han kunde nog inte riktigt fatta att jag tog hand om städningen när han kom hem från jobbet och nästan tvingade ner honom i spelstolen för att spela, utan att ha några förväntningar på att ge något sådant tillbaka.


Nu ska ni veta att hushållet här hemma sköts jämställt. Men av självklara skäl har jag tagit mig på den biten nu de senaste månaderna, och så länge min kropp orkar det, för jag tycker det är mer rättvist så. Men vårt hushåll drivs inte av att jag ska tillfredställa mannen genom att städa, laga mat, diska, tvätta med mera utan av kärlek och respekt till varandra.


Just nu visar jag min respekt och tacksamhet genom att boa, göra fint, och ta hand om min växande familj. Och när min blivande man är på jobbet kan jag minsann göra alla dessa saker och sen bli så nöjd av min insats när jag ser tacksamheten och respekten i Kalles ögon när han kommer hem.


Nu måste jag duscha, för det här var bannemig rena rama träningspasset!


Godkväll på er!

Av Sandra - 2 augusti 2011 16:59


Nu har jag nyss kommit hem från en liten shoppingrunda. (Med liten menar jag att jag faktiskt inte köpte nåt till mig direkt;)) Svettig och jävlig är jag för det är ju för fan 100 grader ute och inte en vindpust och strålande solsken. I vanliga fall hade jag älskat det och förmodligen suttit på Lilla Torg och druckit mig full idag. Men nu är det ju inte så.   


Jag har boat idag. Köpt det sista som kan tänkas att behövas inför Lillemans ankomst! Köpte några pyjamaser (?) och faktiskt blöjor! Jag älskar hur dom känns, så mjuka och små framförallt! Hur tokigt är inte det att dom snart kommer sitta på en liten rumpa?


   "Never too small to rock". Så jäävla tuff! Och vem är tuffare än Tiger liksom?


Fan vad jag längtar!!! Jag vill ha tillbaka mitt vanliga jag igen, och självklart vill jag träffa vår älskling nu. Det är helt otroligt hur otålig jag har börjat bli.


Nä, nu måste den här gravida kroppen svalkas ner så jag sätter mig i duschen en stund! Adios!

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards