Alla inlägg den 12 juli 2011

Av Sandra - 12 juli 2011 23:18

Den senaste tiden har lille Kotten där inne börjat leva rövare på riktigt. Det började med mysiga små sparkar och knuffar och det var en fröjd varje gång Kalle hann känna innan han smet. Men nu mina vänner, jag vet inte om det kommer bli ett argt barn, men han är i alla fall stark som attan! Han håller verkligen på för fulla muggar där inne nästan hela dagarna. Och idag har han lyckats få in ett par smällar på revbenen som faktiskt har gjort lite ont! Det är självklart roligt att man känner sin lilla bebis där inne men det börjar bli smärtsamt! =P


Barnmorskan trodde att han nu ligger med huvudet neråt och har rumpan på min högra sida. Så det är dom små fossingarna jag känner precis under revbenen varje dag, och ibland kan han ta spjärn så jag känner det både uppe vid revbenen och nästan ända nere vid, ja, underlivet.   


Jag kan inte sluta tänka på förlossningen. Det går till den gränsen att jag stirrar upp mig och blir rädd så pass mycket att jag nästan får panik. Det kommer säkert gå jättebra, men jag är ändå skiträdd. Men samtidigt jävligt oundvikligt. Jag längtar så otroligt mycket efter att få träffa den lilla krabaten som har haft karate där inne de senaste månaderna. Undrar hur han ser ut? Vem kommer han likna? Är han frisk? Är det verkligen en pojke, såg dom rätt på ultraljudet?


Men det får vi iaf snart svar på. Det blir ett nytt ultraljud den 26:e juli, men först ska vi hinna med ett barnmorskebesök innan det, den 19:e juli.


Just nu sparkar han igång igen, ordentlig. Jag sitter här i soffan och gör konstiga ljud ifrån mig och Kalle frågar vad jag håller på med.. Haha, försöker att se alla smärtande sparkar och knuffar positivt och med ett leende, snart kommer ju vår lille guldklimp till världen!  


  Jag tog bilden precis, så ser alltså bullen ut just nu   


Av Sandra - 12 juli 2011 20:34

Godkväll!   


Nu är vi äntligen hemma, fast det har vi visserligen varit i ett par timmar. Men nu har vi iaf kommit lite tillrätta så nu kan vi lata oss ordentligt i soffan och jag har äntligen tid att blogga lite och visa lite bilder från veckan som gått!


Det har varit skönt att komma ifrån stan men man märkte fort hur satans bekväm man blivit med att här alltid finns nåt att göra och nånting alltid är öppet. Men nåt som Malmö inte har och som Simrishamn har är en underbar strand! Där spenderade vi de dagarna solen visade sig. Visst, nu var det inte lika bekvämt som det har varit förr och ligga på stranden, den där magen var fan i vägen hela tiden! Så jag satt i en brassestol och solade viket resulterade i att min baksida förblir blek. Haha... Struntsamma, det känns inte så kul ändå att sola som när man har den rätta kroppen för det. Och det ska jag minsann ha till nästa sommar! (givetvis tidigare, men beach 2012 är det som får gälla).


  Det var så lugnt och skönt, knappt några människor alls! Så jag kunde sitta och slappna av utan att behöva bry mig om någon.


Vi har även varit på Branteviks byakrog och käkat fin middag. Kalle har även jobbat där så det blev ett kärt besök för honom och träffa alla gamla arbetskamrater. Det var nog den mysigaste stället jag varit på! Så om ni någonsin är på det hållet, åk till Brantevik och käka gott.

       

Jag som inte testat mycket mer mat än typ plankstek och sådana där grejer, så var detta verkligen en smakupplevelse!

     

Såhär såg min middag ut!

Till förrätt blev det Löjrom med nypotatiskompott, varmrätt tog jag ugnsstekt pärlhöna och till dessert blev det pannacotta med jordgubbsglass. Och det var sååå gott alltihop! Bra jobbat av grabbarna i köket!   


Vi gick en runda till havet efter middagen för att försöka få bort paltkoman.

       


Älskar verkligen att vara vid havet, speciellt på Österlen! Det är så skönt, känns så befriande liksom.


Tyvärr sken ju inte solen varje dag så vi hann även med en liten uflykt!

Först åkte vi till en Loppis, en jäkligt lam en och vi fick bara med oss några böcker. Men sen åkte vi en sväng till Glimminge Hus och tittade, vilket var ganska roligt eftersom jag inte varit där innan.

                

Kalle fick ansvaret för kameran så jag fick köra turistposen!


Ja, och sen har vi ju varit på Gekås i Ullared också! Det var första gången för oss båda och vi var väldigt spända och såg framemot att shoppa loss!


Efter 3½ timmes bilfärd var vi där, och herrejävlar var mycket folk det var! Jag visste ju att det skulle vara mycket folk men detta var ju sinnessjukt... Det blev inga bilder för vi var tvungna att hålla hårt i kundvagnen och i varandra för att inte förlora oss i vimlet. Och besviken blev jag, jag tyckte det var rörigt och aldelles för stort för att hinna och orka titta på allt på en dag. Men vi fick trots allt handlat lite vettiga grejer och vi blev även positivt överraskade i kassan när det blev hälften så dyrt som vi trodde. Men nu vet vi att vi inte behöver återvända. För det var nästan en skräckupplevelse!


 

Nä mina vänner, nu ska jag fortsätta med det roligaste jag vet här i livet, tvätta!


Av Sandra - 12 juli 2011 15:19

Vi har just passerat Tomelilla och är påväg tillbaka till vårt kära hem i Malmö! Det var inte tänkt att vi skulle åla idag, utan på torsdag, men hemlängtan var helt enkelt för stor. Så ikväll när vi landat och fixat lite ska jag blogga om hur vi har haft det och lägga upp bilder som vi tagit. Det har inte varit nån höjdare direkt att blogga från mobilen ska jag säga. Den är sjukt seg men det beror väl på det urusla täckningen man har haft. Det är rätt tokigt hur beroende man kan bli av teknologi... Och jag lyckades heller inte lista ut hur man lade ut bilder från telefonen. Så är det någon som vet är jag multitacksam för svar! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards