Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Sandra - 4 juli 2011 18:37

Jösses, jag bara dog inombords! All energi sögs ur mig och varenda rörelse känns som ett krafttag... Men har haft en kanon eftermiddag med Johanna och hennes söta Tinny. Tösabiten är ett år gammal och ett riktigt charmtroll! Vi samlade vuxenpoäng idag när vi besökte Biltema & Barnens Hus på Svågertorp. Jag hittade äntligen (en tillräckligt fin för att köpa) sängmobil till Kotten! Så den är uppe och det blev ju kanonbra!


Det här med att blogga alltså. Ända sen jag startade (alltså igår kväll haha...) har jag bara tänkt på vad jag ska skriva härnäst och dikterat en skitbra inlägg i mitt huvud men när det väl är dags att tappa ner det så tappar jag huvudet totalt. Men snart väntar en fet pizza och förhoppningsvis kan den få igång mina tankeknölar igen!


Och till dig som undrar om vi "äter bajs till frukost också?", finns det nåt mer självklart svar? Mmmmhmm!


Lägger även upp lite bilder från dagen!


          

Skorna är en present från Julia, bästa ever! Tack!

Av Sandra - 4 juli 2011 09:31

Godmorgon!


Det är inte så ofta jag är uppe innan klockan nio nu för tiden, jag kan ligga och dra mig i sängen ganska länge vanligtvis. Men de få gånger jag är uppe är helt och hållet Johannas förtjänst! Hon väcker mig med ett sms och vill hitta på något, till min stora förtjusning! Älskar verkligen att träffa Johanna!


Johanna är en av mina äldsta och bästa vänner. Vi går egentligen way back, men hade ett par år där vi inte sågs alls. Det hela började nog tack vare Johannas bror Jimmy och min bror Johan att dom var kompisar. Och så blev det för oss också! Jag kommer ihåg när vi var små och lekte i deras trädgård, eller sminkade oss uppe på Johannas rum. Men sen flyttade ju jag som vanligt och denna gången tappade vi kontakten. Måååånga år senare fick vi chansen att lära känna varandra på nytt igen och har lyckats hålla kontakten fortfarande trots många flyttar hit och dit.


Och för cirka ett år sen blev Johanna mamma till lilla Tinny. Det var nog det sjukaste som hänt tyckte jag just då. Det var ju inte längesen vi lekte med smink eller levde rövare på nattklubbarna, men vips så blev Johanna förälskad, sambo, gravid och mamma. Hon har världens finaste lilla dotter och dom kommer hit och hälsar på mig idag. Det är så roligt när dom kommer, dels för att hon vet exakt vad jag går igenom och jag får träna på mina kunskaper när det gäller barn och dels för att vi kommer alltid till att prata om alla minnen om allt roligt vi gjort och skrattar åt oss själva.


Och nu är det min tur att bli mamma. Helt ofattbart ibland men jag längtar så mycket... Det var den 7:e januari vi "plussade" som man säger. Och efter säkert 100 negativa test innan så trodde vi ju självklart att detta skulle visa likadant. Men så var det ju inte och jag måste låtit jävligt roligt när jag tjöt "kaaaaaallleeeee!!!" inne på toaletten, stackaren måste ju blivit nervös. Jag tror inte vi fattade först att det verkligen var positivt. Men så var det :)


Och sen kom tiden då jag bara sov och mådde skit. Halv nio varje kväll däckade jag av utmattning i soffan. Tack gode gud att den tiden är över för det var fan jobbigt! Nu mår jag hur bra som helst, bortsett från lite krämpor hit och dit. Och nu är jag så nära slutet att jag inte kan fatta det.. Vecka 31+4 och den 7:e är det beräknat att det lille ska komma. Jag har aldrig längtat så mycket efter nåt i hela mitt liv! Självklart ska ni få se en magbild, om jag bara lyckas komma på hur jag lägger upp en bild här! =P


Kalle ligger fortfarande och snusar gott i sängen och jag ska snart hoppa in i duschen och göra mig klar för dagen, mys med Johanna & Tinny, sen blir det förmodligen till att packa väskorna då vi sticker till Simrishamn och stannar i lite mer än en vecka hos Kalles föräldrar. Ska bli skönt att komma ifrån stan och ut på Österlen ett tag!


Ha en bra dag alla! :D



     

Kolla vilken skillnad! Första bilden är nog i v. 10 och den andra är nu v.31


 


Av Sandra - 4 juli 2011 00:09

...och det verkar fungera! Maahaa! Det innebär ju mycket större frihet! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards