Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Sandra - 26 juli 2011 22:07

Wow. Jag har nyss vaknat ur min koma som jag har haft på soffan de senaste timmarna. Jag brukar inte vara den typen som gärna sover sådär mitt på dagen, för jag känner mig groggy och konstig alltid när jag vaknar. Men idag var det underbart, fantastiskt!! Dom där tupplurarna är nog oundvikliga hädanefter så det är nog bara att gilla läget. Det kan jag väl leva med. ;)Nu kommer jag vara lite gnällig och negativ ett par rader, förlåt!! Men om jag ska må så som jag gjort de senaste dagarna resten av graviditeten så kommer jag nog bli väldigt deprimerad. Fan, jag har ku sex veckor kvar! Kan till och med bli längre! Nä, imorgon ska jag helt enkelt kräva ett besök hos min barnmorska eller doktor som kan hjälpa mig att gå till botten med det här. Så, nu har jag gnällt färdigt! :) kotten lille, du ska veta att du självklart är värd varenda liten krämpa och smärta. Vi längtar efter dig så mycket att det går inte beskriva! Jag älskar hur Kalles ögon lyser upp när han får känna dina sparkar i magen. Man kan se hur mycket han också längtar och hur stolt pappa han är redan. <3 och nu har vi nyss fått reda på att ett gäng vänner till oss också väntar barn!! Grattis till dom! Så himla roligt det kommer bli när alla knoddarna är ute :) Nu känner jag det där lyckoruset igen, så jag håller hårt i det och bäddar ner mig i sängen och drömmer mig bort :) ha det underbart alla!

Av Sandra - 26 juli 2011 16:46


Jösses... Idag är jag trött. Tröttare än vanligt alltså. Har nyss vaknat efter knappt en timmes vila på soffan. Det känns som det kommer bli en timme till snart faktiskt! Var ju uppe tidigt idag, vi skulle på det andra ultraljudet idag ju! =) Det var så himla mysigt och vi satt där, iofs låg jag, som två fånar med smilbanden ända uppe vid öronen. Vår lille kille!   För det kunde dom i alla fall bekräfta, att det var en lite påg som ligger där inne. Och han väger 2454 gram hittills. I mina öron låter det ju jättemycket haha... Och det beräknade födelsevikten skulle ligga på 3900-4000 gram. Och enligt statistiken var han 8 % större än normala bebisar. Är det mycket eller haha?    Men han var så fin så! Full aktivitet som vanligt och vi fick äntligen se hur han hickade och smaskade med den lilla munnen. Såå häftigt det var!


Efter det så gick jag en lång runda på stan. Ibland glömmer jag att jag inte klarar av att gå lika långt längre och jag tog nog lite vatten över huvudet för när jag kom hem höll jag på att svimma så varm och trött jag var. Så jag fick kasta mig i duschen och stå där i riktigt kallt vatten. Det var riktigt skönt, man är ju som ett element hela tiden annars...


Ikväll blir det inte många knop heller... Hjärtat bankar på som satan och jag orkar ingenting pga det. Förbaskade vårdcentral som man inte kommer fram till... Får prova ringa Barnmorska Direkt i morgon Igen!


Ikväll kommer det kanske ett inlägg till, håll utkik! :)  

Av Sandra - 26 juli 2011 08:30


Varför bloggar jag?

Jag har länge funderat på att börja blogga. Men alltid varit rätt för att inte ha något intressant att skriva om, syftet är ju att fånga läsare och intressera andra för det liv jag lever. Jag kände mig redo och hade länge tänkt igenom vad min blogg ska innehålla, vilka delar av mitt liv jag ville att andra kunde läsa om och verkligen sett Min blogg framför mig och äntligen tog jag steget.


Jag är fortfarande nybörjare på det här men tycker ändå att jag lyckats ganska bra hittills. Jag skriver om saker som alla kan läsa om, man behöver inte känna mig eller ha läst från början för att kunna hänga på. Det ska vara lättläst, humoristiskt och enkelt. Men förhoppningsvis tillräckligt fängslande för att läsarna ska bli fler och fler för varje dag. Jag läser vissa bloggar som jag tänker för mig själv om att "så ska min blogg aldrig bli!". Till exempel så finns det vissa som skriver ett inlägg på två, tre rader om totalt meningslösa saker som vad dom åt till middag och att dom har ont i huvudet eller en fis på tvären. Jaha? Och sen kan det gå flera Dagar tills nästa inlägg kommer! "Idag kokte jag makaroner och stekte köttbullar, det var gott, nu ska jag titta på teve igen, hihiiii!".


Jag anser, att ska man starta en blogg så tycker jag det är viktigt att man intresserar sig, lägger upp bilder som passar bra till ens inlägg, har vissa teman som återkommer vecka efter vecka och framförallt att man visar att man tycker det är roligt och uppskattar sina läsare! För det är ju trots allt en blogg! En blogg är ju till för att andra ska kunna läsa om just Ditt liv!


Man måste även tänka på en del saker när man bloggar. Skriv ALDRIG någonting illa om någon, för det är rent ut sagt omoget. Självklart har man åsikter om folk, men eftersom du helt plötsligt blev en offentlig person så innebär det att vem som helst kan gå in att läsa! Big No no är även att skriva skit om sitt jobb eller liknande. Har själv hittat till andras bloggar där dom baktalar till exempel sin chef eller andra kollegor. Håll sådana saker för dig själv, för det gynnar ingen, speciellt inte dig om nu din Chef skulle läsa!


Jag kan absolut bli personlig. Men det är upp till mig om hur personlig jag ska bli. Och jag vill dela med mig av så mycket i mitt liv jag kan! För detta är ren terapi för en, att sitta och skriva av sig och lufta sina tankar och funderingar kring saker och det bästa är ju när man får respons! Det som är roligt med just bloggplatsen (finns säkert överallt, men här trivs jag) är att man kan se hur många "unika besökare" man har om dagen. I början var jag inte speciellt intresserad men när jag sedan insåg att antalet växte blev jag jätteglad! Och igår hade jag 100 unika besökare på EN dag! Det tycker jag är skithäftigt och det motiverar mig till att skriva intressanta och roliga inlägg!


Något som också är roligt är att få kommentarer från främmande människor som läser min blogg och som tycker att den är bra och intressant, det gjorde min dag idag! Så tack till er alla för att ni kikar in och läser varje dag, det är ju trots allt tacke vare Er jag gör det här! Visst kan jag inte mäta mig med Kissie som har 170 000 träffar på en dag, vilket är helt magiskt! Men för mig betyder 100 personer otroligt mycket!


Så det är bara till att fortsätta blogga på! Snart kommer ju Kotten och då kommer det ett helt nytt kapitel, spännande och skrämmande på samma gång! Så stay tunedm folks!   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards