Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Sandra - 16 juli 2011 21:05

Nu när jag lugnat mina nerver lite så känns det lite lättare att vara ensam trots allt. Har precis svept i mig en Frozen strawberry daquri (stavas det så månne?) och den smakade EXAKT som jag ville!    Det har blivit en liten craving kan man säga... Varenda gång jag är i stan runt Lilla Torg börjar det rycka i daquritarmen och jag styrs automatiskt till TGI Friday's där jag beställer in den största Virgin frozen strawberry daquiri dom har! Det är så jävla gott, helt obeskrivligt, men den kittlar alla mina smaklökar och jag dricker lätt tre stycken på typ 20 minuter. Yummie for my tummie.


   


Idag har varit en redig fix & trix dag, vi tjejer behöver såna dagar ibland. Mina fix & trix dagar innehåller att färga hår och ögonbryn, måla naglar, tvätta löshåret (hahahaha), göra ansiktsmasker osv. Jag har precis börjat färga ögonbrynen själv istället för att gå till frisör, och det är mycket smidigt och det bliv verkligen stor skillnad! Jag som har naturligt superljusa ögonbryn försvinner liksom när man inte färgar dom. Men jag lova er att man ser sjukt dum ut under processen! Bjuder därför på några underhållande bilder!


   

Snygg va? Men så blev i alla fall resultatet efter!


I morgon ska jag på Barnloppis i folkets park, tidigt som sören, så myskvällen blir nog inte så väldans långvarig. Hoppas på några fynd! Until then, Ha det!

Av Sandra - 16 juli 2011 14:15


Oj, oj, oj... Vilken konstig eftermiddag det blev. Om ni läst föregående inlägg så skulle ju Kalle iväg ikväll och jag hade bestämt en myskväll med mig själv. Men helt plötsligt började det spöka ordentligt i skallen på mig och jag tror Djävulen kom fram.    Vi bråkade nåt fruktansvärt och jag tar helt och hållet på mig alltihop, jag var fan inte rättvis. Varför kan man bli så jävla knäpp? Det sjuka var att under tiden vi bråkade och jag kom med mina anklagelser o.s.v så visste jag hela tiden att jag gjorde fel, varför säger jag såhär?! Fan vad elak du är, sluta, SLUTA!!! Men allt bara föll ihop, och helt plötsligt blev jag hysteriskt ledsen och kunde gråta oavbrutet hur länge som helst. Och nu i efterhand är jag liksom lite i chock. Vad fan hände liksom? Och jag sa saker som jag verkligen inte menade.



Men nånting måste alla veta, dom som varit gravida vet vad jag snackar om. Det är minsann inte lätt det här. Självklart är jag superlycklig över att vi ska få barn och kan inte beskriva hur mycket jag längtar! Men ibland brister det, så som det gjorde idag. Då allt som är jobbigt kommer ikapp en, och slår en på käften. Man har ont, man är stor, fötterna och benen är som två stockar, man blir varm och svettig, anfådd för ingenting och kan bli ett monster utan förvarning.    


Men nu har allting lugnat ner sig igen och vi har pratat ut om allt och vi skiljdes åt som vänner. Och nu bara kom alla tankarna om hur allt gick till, och så kommer skammen för att man betedde sig som man gjorde, man kan till slut bli paranoid!


 


Det var ändå skönt med en urladdning, antar att det behövs för att man ska kunna klara av det här. Nu har jag i alla fall städat, något som jag Alltid gör när jag är arg eller ledsen, det får mig att tänka och lugna ner mig. Så nåt gott kom där ju i alla fall av allt det här.


Aja, 7 veckor kvar och jag lovar att Djävulen kommer komma på besök fler gånger tyvärr, men gode Gud stannar han aldrig speciellt länge.



Av Sandra - 16 juli 2011 11:25

  

Godmörning!

Fan vad jag har sovit dåligt i natt! Det börjar bli riktigt obekvämt och det kvittar hur jag än ligger så gör det ändå ont i ryggen. Och sen att det varit konstant trafik till toaletten gjorde det inte bättre heller. En av graviditetens tjusningar gott folk! Men jag får trösta mig med att det är bara sju veckor kvar. Fast å andra sidan blir det väl inte mer sömn då heller så lika bra att vänja sig, men då har jag ju ialla fall en bra anledning att gå upp.   


Och äntligen skiner solen lite grann också! Började bli riktigt depp på allt regn och grått så det passade ju bra idag. Får bli riktigt hemmafrugöra idag, städa och fixa lite här hemma, då pappa och Tesse kommer på besök i morgon. Och ikväll är jag ensam hemma! Haha KF!*


Då ska jag göra en äkta "pyssla-om-Sandra-och-äta-en-massa-onyttigt-skit-i-sängen-kväll"!  Jepp, så får det bli! Men Kalle får säkert roligt han med, han ska ju ut och dricka sprit, så uttryckte han sig, och det är helt okej. Han har ju inte varit ute på evigheter och ibland behöver man lite ensam tid med polarna. Det blir ju lite annorlunda för mig, men jag tycker om att vara ensam hemma ibland också. Så det är en "win-win-situation"!    Och vem vill sitta och titta på när andra dricker? Nja, inte min grej. Det gjorde jag tillräckligt på Midsommar.


  Jag & Kalle på Midsommar.

 

* KF= Kallefritt, men det är absolut negativt menat, eller ska man säga posvitivt? Jag förespråkar i alla fall att han är ute och umgås med vänner. =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards