Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Sandra - 5 juli 2011 21:50

... Och jag avslutar dagens sista "to-do" sysslor...

Väskorna är nu till 97 % packade inför morgondagens tidiga resa till Soliga Österlen och Simrishamn! Och jag har planerat att ligga på beachen precis hela dagen och steka och stå i vattenbrynet som den flodhäst jag är och svalka mig. Aaahh... gud vad jag längtar. Och NÅDE DIG soljävel om du gömmer dig bland molnen i morgon!


Ikväll var vi och käkade på Broderstugan, det lokala haket här på Värnhem. Bra hak dock med jävligt god mat! Vi fick sällskap av Robban, Erik ("Mini- Henriksson aka, Kalles bror), och Plankmästaren Jens! Självklart åt grabbarna planka medan jag gottade mig med Black & White.

      Tyärr hamnade jag på sniskan men det är ju oviktigt.


Nä, nu känns det som jag ska spy (vi tackar graviditeten för det) så nu åker "åksjuke" armbanden på, smink, hår och annat fejk åker av och jag parkerar

mig själv i horisontellt läge i sängen. Godkväll på er!

Av Sandra - 5 juli 2011 14:04

Nyss hemkomna från barnmorskan. Jag ser alltid framemot dom besöken för då får man höra att allt ser bra ut och man har en trevlig pratstund med Ingrid som är så snäll. Men idag var det annorlunda. Ingrid, den gottegrisen, är på semester så vi fick träffa en annan barnmorska, Anette eller nåt, och jag har varit lite skeptisk. Jag menar, Ingrig kan ju oss och känner till allt och sådär och nu ska nån annan titta på en och prata med en.


Men första intrycket var bra av vikarien, men sen gick det utför. Hon hann med att göra mig stressad och arg dom ynka 15 minuterna vi var där. Vi fick inte frågat det vi ville och när vi frågade så hade hon inga svar. "Jag vet inte mer om det än det som står på nätet". Jahapp. Vad är ni till för egentligen? Och sen tackade hon för sig och sa adjö och vi blev praktiskt taget utslängda! Nä tack, Ingrid du är den bästa.


Och så upptäckte vi att vi räknat fel på veckorna dessutom, så det ska vara 30+5, alltså räknade vi med en vecka för mycket. Men det spelar ju ingen roll för BF är ju fortfarande den 7 september.


Nääää, nu ska jag sluta sura och försöka sysselsätta mig lite. Ledigheten börjar bli långtråkig faktiskt... Och nu blev Simrishamns resan ändrad till i morgon istället, men det får gå.  Snälla ge oss sol och badväder då!!

Av Sandra - 5 juli 2011 12:36

De senaste fyra åren har jag sysslat med hårförlängning i alla dess former och eftersom mitt egna hår inte växer alls mer så blev detta den enda utvägen till långt hår!


Så jag tänkte visa före och efter resultatet efter dagens kamp med fön och plattång.


  Före såklart, kort, slitet & jävligt.   Tada! Efter! Nu känner man sig som vanligt igen.   Vad tycker ni?

Av Sandra - 5 juli 2011 10:36

Nu tycker jag bannemig att det varit grått och trist tillräckligt länge! Och när man vaknar idag möts man äntligen av solen. Jag behöver verkligen få lite sol på min bleka och feta kropp! Nu ska jag bara övertyga Kalle att det är en bra idé också...


Blir ett besök hos barnmorskan idag! 13.30, vilket är en dum tid som hindrar mig från att lägga mig på beachen nu, känns lite väl kort tid innan man ska ge sig iväg igen... Ett kvällsdopp kanske?


Så idag står vi på vecka 31+5. Vilket innebär, om jag ska tro min iPhone app att jag har 64 dagar kvar till beräknad förlossning. Meeen I don't think thats gonna happen... Men han får jättegärna titta ut tidigare! För nu tycker jag att tiden står still. Det känns som det enda jag varit i hela mitt liv är just gravid! Och jag TROR, jag tror (!) att jag hade min första känning av foglossning igår! Helt onödig information, men stort för mig som hoppas på att få slippa sånt trams.


Jag har i alla fall lyckats filma när magen har hela havet stormar pga ett livligt knyte där inne, och jag ska se om jag lyckas få upp filmsnutten här. Det här med teknologi är väl kanske inte min starkaste sida direkt... Det ska hela tiden uppdateras hit och dit och sånt tar alltid en jävla tid så mitt tålamod tryter och jag ger upp. Men icke! Den här gången ska jag få det gjort!   


  Bulan sedd ovanifrån i alla fall! Jag hittade filmen men jag låter väldigt konstigt när jag får en knuff så jag ska först lista ut hur man tar bort ljudet, sen får ni se!


Nu behöver jag trycka lite frukost innan jag blir galen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards