Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Sandra - 8 juli 2011 14:46

Ja mina vänner. Nu har vi varit i Simrishamn ett par dar och bloggandet fick sig en liten paus mitt i alltihop. Jag tycker att det är viktigt att ha bilder att lägga upp till varje inlägg men det går tydligen inte att gör från min sk superteknologiska iPhone. Så vi får nöja oss med bara text under den här lilla resan. Bilderna kommer upp sen när vi återvänt till Malmö igen. Vi anlände i onsdags och det var strålande sol hela vägen fram tills vi passerade "Simrishamn"s skylten då det plötsligt mulnade helt. Förbannat tänkte jag och tog mig en tupplur i den magiska hammocken i trädgården, och vips, 45 minuter senare var det helt plötsligt strandväder! Vi packade in oss i bilen och drog mot stranden! :) ett par timmar senare kom vi hem, Kalle hade fått fin färg medan jag fortfarande är likblek. Kul. Igår gjorde vi ett försök till på stranden men solen gömde sig bakom ett stort svart moln. Fan vad det är irriterande när vädret påverkar en så mycket! Och när vi då insåg idag att det var hopplöst tog vi istället en liten utflykt ut på Österlen. En liten loppis med bokfynd och en tur på Glimminge hus räckte för oss idag, men det var trevligt. Äkta turiststyle!Ikväll ska vi käka middag på Branteviks byakrog, som Kalle även jobbat på förr. Så ser planerna ut än så länge och imorgon hoppas jag verkligen på att väderleksrapporten stämmer och ger oss 23 grader och sol för jag viöl fan inte vara blek och fet längre!! Fast fet lär jag tyvärr vara i två månader till. Bara att gilla läget! Ha det gott alla! :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards