Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Landat i Malmö

Av Sandra - 12 juli 2011 20:34

Godkväll!   


Nu är vi äntligen hemma, fast det har vi visserligen varit i ett par timmar. Men nu har vi iaf kommit lite tillrätta så nu kan vi lata oss ordentligt i soffan och jag har äntligen tid att blogga lite och visa lite bilder från veckan som gått!


Det har varit skönt att komma ifrån stan men man märkte fort hur satans bekväm man blivit med att här alltid finns nåt att göra och nånting alltid är öppet. Men nåt som Malmö inte har och som Simrishamn har är en underbar strand! Där spenderade vi de dagarna solen visade sig. Visst, nu var det inte lika bekvämt som det har varit förr och ligga på stranden, den där magen var fan i vägen hela tiden! Så jag satt i en brassestol och solade viket resulterade i att min baksida förblir blek. Haha... Struntsamma, det känns inte så kul ändå att sola som när man har den rätta kroppen för det. Och det ska jag minsann ha till nästa sommar! (givetvis tidigare, men beach 2012 är det som får gälla).


  Det var så lugnt och skönt, knappt några människor alls! Så jag kunde sitta och slappna av utan att behöva bry mig om någon.


Vi har även varit på Branteviks byakrog och käkat fin middag. Kalle har även jobbat där så det blev ett kärt besök för honom och träffa alla gamla arbetskamrater. Det var nog den mysigaste stället jag varit på! Så om ni någonsin är på det hållet, åk till Brantevik och käka gott.

       

Jag som inte testat mycket mer mat än typ plankstek och sådana där grejer, så var detta verkligen en smakupplevelse!

     

Såhär såg min middag ut!

Till förrätt blev det Löjrom med nypotatiskompott, varmrätt tog jag ugnsstekt pärlhöna och till dessert blev det pannacotta med jordgubbsglass. Och det var sååå gott alltihop! Bra jobbat av grabbarna i köket!   


Vi gick en runda till havet efter middagen för att försöka få bort paltkoman.

       


Älskar verkligen att vara vid havet, speciellt på Österlen! Det är så skönt, känns så befriande liksom.


Tyvärr sken ju inte solen varje dag så vi hann även med en liten uflykt!

Först åkte vi till en Loppis, en jäkligt lam en och vi fick bara med oss några böcker. Men sen åkte vi en sväng till Glimminge Hus och tittade, vilket var ganska roligt eftersom jag inte varit där innan.

                

Kalle fick ansvaret för kameran så jag fick köra turistposen!


Ja, och sen har vi ju varit på Gekås i Ullared också! Det var första gången för oss båda och vi var väldigt spända och såg framemot att shoppa loss!


Efter 3½ timmes bilfärd var vi där, och herrejävlar var mycket folk det var! Jag visste ju att det skulle vara mycket folk men detta var ju sinnessjukt... Det blev inga bilder för vi var tvungna att hålla hårt i kundvagnen och i varandra för att inte förlora oss i vimlet. Och besviken blev jag, jag tyckte det var rörigt och aldelles för stort för att hinna och orka titta på allt på en dag. Men vi fick trots allt handlat lite vettiga grejer och vi blev även positivt överraskade i kassan när det blev hälften så dyrt som vi trodde. Men nu vet vi att vi inte behöver återvända. För det var nästan en skräckupplevelse!


 

Nä mina vänner, nu ska jag fortsätta med det roligaste jag vet här i livet, tvätta!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards