Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

inget farligt, men jag mår likadant.

Av Sandra - 27 juli 2011 17:50

Det blev till slut ett besök på akuten idag då varken vårdcentralen eller mödravården kunde ta emot mig. Efter en massa tester och EKG osv så hittade dom ingenting konstigt, precis som förra gången. Självklart är det skönt att veta att det inte är något farligt men jag mår ju fortfarande skit. Hjärtklappningen och anfåddheten är så otroligt intensiv att jag orkar inget annat än att ligga på soffan.  


Jag somnade en stund innan men vaknar av att det känns som jag knappt får luft och att hjärtat slår så hårt på mig att jag inte kan sova. Jag försöker tänka positivt att det inte är farligt och att det förhoppningsvis går över snart, men att kämpa med att andas hela tiden är fruktansvärt. Då är det inte lätt att tänka på annat när man ständigt blir påmind om det på det viset. Men jag får helt enkelt försöka att stå ut... Jag hoppas innerligt att de sista veckorna av graviditeten går fort för just nu vill jag bara att detta ska vara över. Jag vill bara hålla vår lille kille i famnen och må bra. Det är dom tankarna som får mig att inte bryta ihop och få panik över detta.


Hör jag någon säga "det är normalt, du får stå ut helt enkelt" en gång till, till mig kommer jag att gå bananas. Håll tummarna för mig att det försvinner!


Okej, nu har jag varit tillräckligt negativ. Men den här perioden är ganska så tuff för mig nu så snälla försök ha överseende.    

 
 
Ingen bild

anneli

27 juli 2011 19:13

har också hjärtklappning ofta och är bara i v 17+3 :S fast ja har haft hjärtklappning mkt innan graviditeten också..e verkligen inget kul så förstår att du har det jobbigt :( läste i nån gravidbok att anfåddet och hjärtklappning och så kan bero på att livmodern trycker på revbenen eller nåt..så är väl normalt men blä vad jag inte längtar. ligg inte på rygg när du ligger ner, ryggläge kan förvärra hjärtklappning ;) hoppas din bebis kommer snart så du slipper eländet :)

Sandra

27 juli 2011 23:08

Usch, nej det är så jobbigt! Man blir så begränsad av det! Men nu ikväll har jag mått lite bättre, jag har lyckats att sysselsätta mig rätt bra och har tänkt på annat och det känns lite lättare nu.

Jag hoppas det inte blir alltför jobbigt för dig med dig hjärtklappning. Man får tänka på att man får nåt fint när allt det här är över=)

Jag har länge märkt att ryggläge inte fungerar, sover bara på sidorna. Men det är obekvämt det med för man får så ont i ryggen och det är inte det lättaste att vända sig med den stora magen =P Kan inte minnas jag sov en hel natt sist haha. Men det är bara att vänja sig för sån lyx kommer man förmodligen inte att ha senare!

Tack för ditt svar och din omtanke! Lycka till med din graviditet!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards