Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Tröttare än tröttast.

Av Sandra - 11 oktober 2011 07:06

Ja, inatt har jag inte fått mycket sömn. Nu börjar jag tröttna på det här, jag får nog prata med BVC om Loke.


Såhär är det, Loke ligger och gör konstiga ljud när han sover. Han gnyr. sträcker på sig, frustar och pustar som en häst. Men han gör det i sömnen! Och så har han hållt på mellan typ tre i natt till sex. Jag gick upp och matade honom vid sex, han somnade om efteråt och även då fortsatte ljuden. Det är först NU han ligger hyfsat tyst. Jag fattar det inte!? Såhär har han hållt på var och varannan natt sen han föddes. VARFÖR? Han verkar inte lida av det, men jag kan lova att mamma & pappa lider av det!


Jag är så trött nu. Jag sitter ute i soffan med MTV i bakgrunden och Loke sover gott i soffan. Jag skulle egentligen vilja gå in och lägga mig igen, men det känns inte schysst mot Kalle om Loke nu skulle sätta igång med sitt knorrande igen. Han ska ju jobba idag liksom... Jag får däcka här ute på soffan istället. Och inte nog med att man inte får sova så har jag blivit förkyld också. Ordentligt. Fantastiskt!

 
 
Carina

Carina

11 oktober 2011 08:10

Det är inget ovanligt att de ligger och låter i sömnen! Särskilt inte prematura barn, fast förklaring finns ingen... Men er lille kille är väl inte prematur? Fast som sagt, det är vanligt bland alla barn, alla mina har gjort det! Så för vår del blev det klart bättre sömn när barnen fick flytta in i sina egna rum, då hör man ju inte det så lätt! Så finns det ett extra rum till lille killen så är ju det ett tips för att öka eran nattsömn!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Sandra

11 oktober 2011 09:18

Nej han föddes på beräknat datum... Men det känns som han är för liten för att ligga i sitt eget rum redan.. Men vi kan ju prova!

 
Carina

Carina

11 oktober 2011 11:43

Ja många vill inte flytta dom så tidigt. Oroliga att de inte ska höra, men det gör man! Hör man inte direkt så ökar de ju bara volymen! Och många gånger är det faktiskt så att de lugnar ner sig själva på väldigt kort tid om det är tyst och lugnt i övrigt! Finns ju inte någon där som kan ge dom uppmärksamhet direkt och då är det inte lika "roligt" att störa mamma och pappa! Detta lär de sig väldigt fort! Vi har fått flytta in våra barn i egna rum efter bara ett par veckor just för att de låter och då har de även börjat sova bättre själva! Det är ju mycket tystare och lugnare för dom också, ingen mamma eller pappa som stör! Gäller bara att våga test, går ju alltid att flytta tillbaka dom igen om man inte känner att det blir bra!

http://myangeljonathan.blogspot.com

 
Karin

Karin

11 oktober 2011 18:01

Märta hade brosk i luftvägarna som gjorde att hon lät, som en uggla typ. :) Men fick bricanyl luftrördvidgande som hjälpte.

http://kaarinlinneamaria.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards