Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Sandra - 17 oktober 2011 21:04

...totaldäcka! Det var minsann inte igår man gick och lade sig klockan nio, men jag är så äckligt trött att jag höll på att somna i duschen. Lilleman har ju hållt mig uppr sen halv fyra i morse så jag tror att jag kommer sova sjukt gott inatt. Kalle sa att han skulle ta alla matningar så jag får lite sammanhängand sömn för en gångs skull. Älskade underbara man!Idag blev det en liten sväng till Skurup för att träffa Johanna och tinny. Alltid lika roligt att träffa dom! Så idag var det premiär för Loke på tåget haha. Han sov hela tideb och fattade Ingenting ändå haha. Och sen drog jag till gymet när jag kom hem så nu är jag heeelt slut! I morgon är Kalle ledig och vi ska hem till Fredrik och Emma på middag för att fira Fredrik på hans födelsedag. Ska bli jätteroligt! Sov gott alla! Det ska jag!

Av Sandra - 17 oktober 2011 11:00

Ja, då var det dags för vägning och mätning igen.

Jag slutade ju på pulvret i onsdags och eftersom kroppen samlar på sig vätska igen har det inte blivit några minus på vågen denna veckan tyvärr. Men så blir det! Det är bara att ta igen det och träna på och äta bra.


Veckans siffror:

 

Vikt: 76,1 kg +0,3 kg

Överarm: 26 cm -0.9 cm

Byst: 95,5 cm -0,5 cm

Midja: 77,5 cm -1 cm

Mage: 101 cm -1 cm

Rumpa: 107 cm -2 cm

Lår: 53 cm -3,5 cm

 

Som sagt, det märks att jag slutat på pulvret. Nu går det inte lika snabbt längre. Men jag äter gott och nyttigt och orkar ta i mer på gymet. Så Det är bara att fortsätta kämpa! Om en vecka lägger jag upp nya bilder igen. Så får vi se hur det ser ut.   


Av Sandra - 17 oktober 2011 08:16

  Det är så otroligt typiskt! Jag skrev ett långt, sjukt bra inlägg innan och precis när jag ska trycka på publicera så kraschar min laptop! SATAN! Jag stör mig mest på att inlägget gick åt skogen än att datorn pajade, det var ändå bara en tidsfråga. Men det är ju bara så typiskt! Och såklart så strök alla mina gamla bilder med... Fan. Så nu ska jag önska mig en ny. Så är det någon som känner för att vara snäll så säg till!   

Jag ska i alla fall göra mitt bästa på att skriva ett nytt inlägg...


I alla fall, klockan 03,30 väcktes jag av en pigg och hungrig Loke. Han är verkligen som en klocka...

22,30, 01,30, 03,30, 06,45 har jag matat honom... Och inte sovit mer än en timme i mellan. Fast mellan 03,30 och 06,45 sov jag inte alls. Så med andra ord har jag varit uppe sen 03,30. Och nu sitter han bredvid mig i sin babysitter och är superduperüber pigg. Vi lyssnar på Veronica Maggio och han diggar med och jollrar och har sig. Älskade unge!   


Idag börjar allvaret på riktigt! Det är nu den verkliga utmaningen med min viktresa börjar. Nyttig mat, bra träning VARJE DAG! Jag har som regel att komma upp i 12000 steg om dagen. Minst. Detta måste hållas!

Igår kom jag upp i:

 

Och jag ska komma i väg till gymet minst varannan dag, varje dag hade ju varit ännu bättre, men en dags vila i veckan måste jag nog ha.

Jag var på gymet i går morse, japp, 09.20 infann jag mig på ett helt folktomt gym på Värnhem. Det var nästan lite creepy, men det tog inte lång tid innan det dök upp fler icke bakfulla hurtbullar. Som jag! Stolt att kalla mig hurtbulle nu.

Så gårdagens pass bestod av:

  • 15 min uppvärmning på Crosstrainern
  • Olika övningar för Bröst
  • Olika övningar för rygg
  • Olika övningar för biceps
  • Sen avslutade jag med 30 min gång på löpbandet med 10 % lutning

Och det var sjukt effektivt! För i vanliga fall när man promenerar svettas man ju inte, det är ju liksom inte direkt jobbigt! Men att gå i rask takt i uppförsbacke var ju jobbigt! Så det ska jag göra varje gång tänkte jag. Det kändes fint i rumpan och benen. Jag var bombsäker på att jag skulle få träningsvärk idag, men ICKE! Så jag ska ta i ordentligt idag, för det måste ju kännas.

Så idag tänktejag köra:

  • 15 min uppvärmning på Crosstrainern
  • Övningar för:
  • Bröst
  • Rumpa
  • Ben (lår+vader)
  • Och avsluta med 30 min rask takt i 10 % lutning

Det kommer gå bra! Och det ser jag framemot.

Så sekunden Kalle kommer in genom dörren drar jag. Det verkar dock som det blir en resa till Skurup idag också! Hastigt bestämt, men det är ju så jag & Johanna funkar haha...  

Men först ska jag tvätta lite till och sen ska jag mäta mig och lägga upp siffrorna innan jag drar i sådana fall.


Jag måste bara visa en present jag fick av Kalles pappa!

   

Sjukt fina Ray Bans! Tusen tack, Claes!

Nu är lilleman uttråkad så dags för some entertainment! Hörs!



Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards