Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Sandra - 4 oktober 2011 21:32

Just nu ligger hela familjen Henriksson utslagna i soffan. Jag har hunnit med att sola, färga håret och duscha. Dessvärre blir det två långa och ensamma dagar nu, Kalle jobbar långpannor och jag har fortfarande sjukt ont i min tå. Och inte köket det heller när jag springer runt överallt och fixar och donar alltid. Jag måste ge den tid att läka så jag får helt enkelt stanna hemma nu ett par dagar. För den måste vara bättre till på lördag för då ska jag faktiskt in och jobba lite! Det ska bli sjukt roligt och det blir jag & Andy i nattklubben! Ska bli oerhört intressant! Och roligt framför allt :). Rastlösheten är otrolig jobbig. Jag har så mycket energi och jag vill bara till gymet och träna! Men det går ju inte med min tå... Kan man ha mer otur? Jag hoppas det inte förstör allt för mycket för jag vill ju verkligen gå ner i vikt. Men pulvert går bra, dag nio är snart avklarad! Jag undrar bara när hungern ska minska... IDag har jag varit sugen på ALLT!!! bara att bita ihop och dricka mer vatten!Godkväll alla.

Av Sandra - 4 oktober 2011 09:10

Jag anser att för att lyckas med en viktminskning måste man ha ett tydligt mål, otrolig motivation, positiv inställning men även också några delmål där man unnar sig något för det hårda arbete man gjort! Och det är just delmålen jag vill ta upp idag.


Självklart ska man inte unna sig en massa mat! Konstigt nog har det alltid varit det jag har unnat mig med förut. En stor jävla påse ostbågar och choklad eller en rejäl portion stuvade makaroner och stekt falukorv. Nja, alltså det där är ju bara onödigt. Jävligt gott, men onödigt. Så nu när man håller på att ändra hela sin livsstil måste jag även ändra mitt tankesätt. Så när jag vill berömma mig själv för att jag varit duktig så unnar jag hellre mig med något som jag blir glad av. Inte mat eller godis. T. ex något som får mig att känna mig vacker eller att må bra.


Så när jag nått en viss vikt är det dags för lite uppmuntring och en liten klapp på axeln.

Såhär ser det ut:


Första delmålet 70 kg: Då har jag bestämt att förlänga mina ögonfransar på riktigt!


Andra delmålet 65 kg: Då ska jag avnjta en ansiktsbehandling.


Tredje och sista delmålet 62 kg: Då ska jag ha sparat en liten slant, eller snarare 2000 kr som jag tänker shoppa nya snygga kläder som passar min nya snygga kropp!


Jag är otroligt taggad inför detta!!!

  Nu kör vi! Fyra veckor kvar på helfart*!




*Helfart= Enbart pulver 3 ggr/dag.

Av Sandra - 4 oktober 2011 08:46

Ja då sitter man på vårdcentralen igen med min förbannade jävla tå!!! Tålamodet börjar verkligen tryta nu. Den blir bara sämre för var dag och jag gör exakt som dom bad mig göra. Tvätta och linda tusen gånger om dagen. Så vi får se vad dom säger idag...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards