Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Sandra - 26 oktober 2011 21:00


Här sitter jag. Myser. Njuter. Full av välbefinnande, livet är fantastiskt. Fyllt med kärlek och gjädje. Det finns ingenting som jag önskar att jag hade, jag har allt. Inga pengar i världens kan köpa min lycka. Tänk att en liten varelse kan få en att känna sig fullständig så som Loke gör, inte trodde jag att han skulle ha ett syfte bara 7 veckor gammal. I sju veckor har han gjort mig till världens lyckligaste människa, han och Kalle. Dom är fantastiska, mina killar, min familj. Det är obeskrivligt, men jag gör mitt bästa att förklara för er som inte har barn, men det är detta livet går ut på. Det fattades något innan, jag visste inte vad det var, men jag hade bara en känsla av att den sista pusselbiten inte var på plats än. Nu förstår jag vad det var. Känslan av att älska någon så mycket, så villkorslöst, som att älska sitt barn. Ett liv som man skapat tillsammans med min stora kärlek, ett liv som jag burit på i 9 månader. Kännt hans knuffar, hört hans hjärta slå. Och när han kom såg vi på varandra och det var precs som vi hade känt varandra för alltid. 



 

Loke, min underbara son, Kalle min fina man. Ni är mitt liv och jag älskar er så.








Av Sandra - 26 oktober 2011 15:50


Nu är vi nyss hemkomna från ett par besök på vårdcentralen. Loke skulle träffa en doktor och allt såg bra ut, han är himla fin säger dom. Min lille älskling, han växer så det knakar. Sen var det dags för min efterkontroll, och fick träffa en ny barnmorska eftersom Ingrid hade slutat, men hon var helt underbar. Så jäkla skönt. Vi pratade om graviditeten och hur förlossningen gick till. Det var rätt roligt att prata om det så, man glömmer så fort! Jag fick även med mig min journal från förlossningen som jag ska läsa igenom nu, spännande! Man kommer ju inte direkt ihåg allt... 


Det ska lagas lite middag sen ska vi promenera en sväng till Kalles jobb, sen ska jag hämta ut ett recept och sen ska vi hem och baka! Japp, lchf glass och kladdkaka! Mest som ett test och se om det går att äta, i sådana fall blir det fikan till på söndag när svärföräldrarna kommer förbi. 


Nu: MAT!!!

Av Sandra - 26 oktober 2011 09:18


För er som läst min blogg ett tag vet att jag har haft problem med hjärtklappning, inget allvarligt alls, men fruktansvärt obehagligt. Jag gick till läkare för det, två gånger till och med, men fick samma svar. Att det var graviditetsrelaterat och helt ofarligt. Men nu har det kommit tillbaka igen! Men nu är jag ju inte gravid! Och det är sjuuuukt obehagligt! Jag har haft det nu i tre dagar, och nu börjar jag tycka att det är riktigt besvärligt... Det gör liksom ont i böstet på mig och hjärtat slår dubbla slag.


Pga detta så är jag sjukt trött och omotiverad. Det är jobbigt att träna när man mår såhär. Men jag får rycka upp mig. Jag skulle egentligen tränat igår, men jag kände verkligen inte för det pga hjärtklappningen. Och sen somnade jag och sov som en stock mellan 18-21. Då sa jag att jag skulle dra och träna idag istället, innan Kalle drog till jobb. Men fyy vad jag inte känner för det! Och jag är konstant hungrig också. Det som är jobbigt med den här metoden är att jag inte bara kan ta en macka när jag känner mig lite hungrig. Det var väldigt smidigt. Jag har försökt hitta alternativ frukost, men ALLT innehåller fan ägg och jag är så satans trött på ägg!!!! Omelett, ägg&makrill, äggröra, kokt ägg, stekt ägg, BLÄ!!!! Och dessutom mättar det ju för fan inte.


Det är inte sötsaker jag saknar, utan en förbannad macka! Och lite potatis, något som mättar! För jag blir inte mätt på tex kyckling och sallad. För stunden kanske, men sen börjar magen kurra en kvart senare. Nej idag är motivationen på botten. Är det någon som har bra tips till mig? Vad kan jag äta till frukost förutom ägg? Jag vill ha lite tuggmotstånd ju. Jag älskar frukt, men det skulle man ju inte äta heller direkt...


Åhh... Hjälp! Jag har inte fuskat en enda gång, och vill inte göra det heller, så är tacksam för tips!


 

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards