Direktlänk till inlägg 9 oktober 2011

Söndagsmys återigen

Av Sandra - 9 oktober 2011 13:25


Dagen till ära ligger vi nerbäddade i soffan med våra täcken och har söndagsmys deluxe. Jag mår inget vidare alls, vaknade med sjukt ont i halsen och mina farhågor om att bli sjuk verkar vara sanna... Så idag är det otroligt jobbigt att gå på pulver när man inte mår bra. Jag måste säga att jag har haft en jävla otur de senaste veckorna. Först hade jag min tå som hindrade mig från att motionera så som jag ville. Och det varade hela den första veckan, och det är ju den som är ganska viktig... Men jag bet ihop och var ute och gick ändå. Men nu när det gått över och jag inte längre har ont så ska jag såklart bli sjuk. Jag började känna det redan igår me vägrade inse det och valde att förtränga det. Och det får jag ta idag helt enkelt. Jävla skit är det. Pulvert smakar förfärligt idag, nästan så jag klöks.


Jag har i alla fall bestämt mig efter att ha forskat lite på nätet att gå en vecka till på bara pulver för att sedan börja äta. Jag kommer då fortsätta att käka pulver tre ggr om dagen som typ mellanmål men även äta mat. Jag kommer följa xtravaganzas tallriksmodell och förhoppningsvis ger det mig mer energi så jag kan ta i lite mer på gymet. Jag fortsätter därför min viktnedgång på det viset istället, tre veckor på pulver känner jag är ganska lagom nu. Jag är oerhört trött på att inte få njuta av god (nyttig) mat. Det är inte för att jag inte pallar gå på pulver mer för det gör jag, jag hade kunnat gå på det i fem veckor som jag sa från början. Men jag tycker inte att det är värt att må lite halvdåligt.


Jag är fortfarande väldigt bestämd över att nå mitt mål, vilket jag kommer göra också. Jag får bara acceptera och inse att det inte finns några "quick fix" utan att det fatiskt tar lite tid. Jag har ju inte det bästa tålamodet direkt, men den här gången får jag helt enkelt finna mig i det och fortsätta kämpa på lång sikt. Det kommer gå sjukt bra, jag är ju otroligt motiverad för det här!


Men som sagt, tre veckor är lagom och en bra snabbstart på vågen. Nu ska bara måtten minska också. För även om siffran på vågen står stilla betyder ju inte det att jag inte minskar i mått. Det är ofta man stirrar sig blind på just siffrorna på vågen.


I morgon är det dags att mäta igen, det ska bli kul att se om det blivit några förändringar sen förra veckan! Sen är det slutspurten på enbart pulver och sen börjar min planering inför kommande vecka. Vad jag ska äta, hur jag kan laga det på det nyttigaste sättet, hur jag får ut mest av träningen. Ja nu börjar något nytt som jag ser oerhört framemot! Jag är taggad!!!


  Måste bara tillägga att jag gick 16238 steg enbart under mitt arbetspass. Ganska nöjd med det faktiskt!!

 
 
Ingen bild

Brorsan

10 oktober 2011 11:20

Lite läskigt att det heter Pedometer haha

Sandra

10 oktober 2011 13:54

haha ja ellerhur...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards