Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Totalt knäckt.

Av Sandra - 25 september 2011 17:04


Wow, snacka om att man har varit depp inatt och hela morgonen idag...


Igår var det ju dags för Hannahs lilla avskedsfest. Det var bestämt att vi skulle mötas  upp på Big Bowl för lite bowling tillsammans. Innan dess var jag hemma hos Emma för lite hederligt skitsnack och pizza. Vi hade jättemysigt och vi pratade om allt mellan himmel och jord. När sen lilleman kom på tal började jag känna mig konstig... Jag började få ångest och jag saknade dom så fruktansvärt mycket.


Detta såg Emma på mig och sa att vi behöver definitivt inte gå ut och att Hannah skulle förstå varför jag inte kom. För det var det enda jag tänkte på, så var det att jag inte ville göra henne besviken. Men de här känslorna växte sig starkare och vi bestämde oss för att gå hem till oss där Kalle, Loke och Fredrik hade myskväll.


Och det var så skönt att komma hem, och få ha min lilla älskling i famnen igen, jag var verkligen inte redo att gå ut. Men innerst inne visste jag att jag skulle känna så för jag hade velat fram och tillbaka hela dagen.


Och vi hade det så mysigt, alla fem. Sen gick Emma & Fredrik hem och vi gjorde oss redo för sängen. Jag tänkte gå in och göra ett kort inlägg om kvällen på bloggen och det var då jag fick ett slag i ansiktet.


  Min första reaktion till detta var att jag brast ut i gråt. Alltså verkligen hysteriskt ledsen blev jag. Det hade redan varit en oerhört känslig dag då jag inte visste hur jag skulle göra och sen när man tagit beslutet att vara hemma med sin familj för att man VILLE det så blir man bemött såhär.


Nu har jag däremot lugnat ner mig och beslutat mig för att fortsätta med bloggen. Just då ville jag bara stänga ner hela bloggen och få allt att försvinna, men nu vill jag fan inte låta den här personen vinna.


Så mitt svar till "Mamma till Philip 4 år" är såhär:

Du har förmodligen inte läst min blogg speciellt länge, för hade du det så hade du förstått min jargong och fått en uppfattning om vem jag är.


Jag tänker inte förklara mig för dig, för du är helt enkelt inte värd speciellt mycket av min tid utan jag kommer bara säga Wow. Du är verkligen en One of a kind. Hur kan man döma en person så hårt som du gjorde i det inlägget och kalla mig både det ena och det andra och påstå att jag är en värdelös mamma och person? Alltså seriöst, PISS RåTTA!? Var det det bästa du kunde komma på? Det är väl klart som fan att jag längtat efter min fina son i 9 månader och nu när han äntligen är här så är jag det lyckligaste som går i ett par skor!!!!! Hur kan du säga motsatsen!? Vadå, bara för att jag inte ammar är jag en hemsk person!? VAR DU DäR MED OSS På BB OCH SåG HUR JAG KäMPADE!? NEJ! Jag tog det beslutet efter att tänka på det bästa för MIN SON! Om det tog dig veckor att få igång amningen tycker jag att du var en shitty morsa som inte tänkte på ditt barns bästa och se till att han får tillräckligt med mat!


Du är förmodligen en ensamstående, fet och arbetslös morsa som är sjukt bitter över att läsa om andra människors fantastiska liv som mitt. Jag har en man, en underbar son, ett jobb jag trivs jävligt bra med, och vänner som vill träffa mig! Jag är fortfarande Jag, även om Loke kommer först! För att jag ska kunna vara den bästa mamman för Loke är det jävligt viktigt att ta hand om sig själv också. En glad Sandra är en glad Mamma!


Och med tanke på ditt fruktansvärda ordförråd och att du rent ut sagt mobbar människor så är JAG orolig för din lilla "Philip". För fy faaaan vilken bra förebild DU är! Wow, grattis till det!


Jag vill i alla fall jobba ett par timmar i veckan och ta hand om min familj, jag vill ta hand om mig själv och gå ner i vikt så jag kan må bra och vara aktiv tillsammans med Loke i framtiden, jag vill fortfarande leva som mig själv och vara mamma samtidigt.


Nä du, det är du som är sorglig. Och fullständigt patetisk. Och jag vill passa på att tacka ALLA för dom fina och varma  kommentarerna och tack för att ni har stöttat mig i detta. För NI känner mig. NI vet hurdan jag är. Och det är tack vare ER jag fortsätter med bloggen och sedan skrattar åt personer som "Mamma till Philip 4 år". Och du är till och med så feg att du inte ens vågar skriva ditt namn, för du är tydligen "bara mamma".


Loke har dom bästa föräldrarna, det vet jag i mitt hjärta oavsett vad du tycker. Jävla nolla.


 
 
Ingen bild

My

25 september 2011 18:26

Gumman sånna kommentarer borde du inte ens ta åt dig av för de va de löjligaste jag någonsin läst! Patetisk morsa som inte fått ligga på länge så att säga! De kan vara tufft att ha blogg där såna människor kan kommentera deras jävla hitte po! Loke har en pappa med som säkert tar hand om honom lika bra när du känner att du behöver en stund med dig sj o vänner i några timmar! De e ju bara sjukt av henne att blanda sig hur ni vill ta hand om loke! De e er son o ni gör ett super bra jobb av vad jag läser och ser! Kram My

 
Ingen bild

Mia

25 september 2011 19:11

Stå på dig kvinna!! Såna människor som den kärringen är bara missnöjda med sitt liv ju, bara för du vet att du har en man som kan ta hand om erat barn en stund så du kan få lite privattid är ju bara underbart! Man är ingen dålig mamma bara för man vill ut och umgås med folk utan sitt barn ibland! Det är bara mänskligt.
Ush för såna tragiska människor, kör ditt race för du gör ett jäkla bra jobb!

 
Katrin

Katrin

25 september 2011 19:20

Herregud vilken hemsk kommentar du fått! Du gör verkligen helt rätt i att inte ge upp din blogg pga den där människan, den vet ju uppenbarligen inte vad den talar om. Visst att folk kan ha åsikter om ditt liv, jag menar, du skriver ju ganska personligt i bloggen, vilket jag för övrigt älskar :) Men det gör att folk tycker att de har rätt att tycka en massa saker om det man gör och skriver om, och gärna talar om det! Men den där kommentaren var verkligen fööör mycket, man skriver inte nåt så fruktansvärt elakt till någon!

Jag tycker att du är duktig, och jag är säker på att du gör allt för att din son och din familj ska må bra! Nu ångrade du dig ju i sista sekunden, men jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete för att du har roligt med dina vänner! Det är ju faktist en fördel på det viset när man inte ammar, att pappan fakitkst kan vara ensam med barnet, men folk verkar ha svårt över lag att acceptera sånt.. Många gånger har jag fått frågan om pappan är hemma och är barnvakt? Hallå, är man det till sina egna barn?

En vän sa något tänkvärt till mig häromdagen, att barn faktiskt föds in i vårt liv och får "rätta sig" lite efter hur vi lever. Vi är fortfarande samma person med samma intressen, det tycker jag är viktigt att tänka på. Självklart gör man andra val och prioritetingar. Men man kan inte säga upp hela sitt liv! Även om mammarollen kommer först så är man fortfarande fru, vän, dotter, kollega och massa andra saker
Keep up the good work!

http://katrinkjellsson.blogg.se

 
Ingen bild

Martina

25 september 2011 19:51

Så bra skrivet av dig! Stå på dig och ta inte sån skit!

 
Ingen bild

Lotta

26 september 2011 00:55

Sandra! sist jag kollade var det 2011. Mamma o pappa kan lika mycket! Värsta mammorna är de som inte släpper in sin partner o lever genom sina barn o glömmer sig själva.Till dem hör inte du.....Kram

 
Ingen bild

Liselotte

26 september 2011 09:51

Stå på dig Sandra, det kommer alltid att finnas de patetiska människor som egentligen bara önskar att de kunds leva ditt liv. Huvudsaken är att du o din familj mår bra, resten kan du princip ta o strunta i. Mammor vet bäst själv kramen på er/ liselotte

 
Ingen bild

Mia

26 september 2011 20:53

Vikken människa. Att folk inte har annat att göra än att sitta o skriva såna patetiska kommentarer! Stå på dig! Hon är säkerligen rätt bitter!!! Fortsätt MILFA och vara den goa mamma du säkerligen är!!! :)

 
Emelie

Emelie

26 september 2011 21:22

Stå på dig! jag hejjar på dig!!!
Avundsjuka idioter som inte har något liv, har inget annat för sig än att försöka få andra ner på samma nivå som hennes!

Hejja hejja!

http://emelielindhamn.blogspot.com

 
R

R

28 september 2011 11:43

Vet du vad, man behöver inte vara en pskykolog eller en speciellt bra människorkännare för att bara kunna läsa genom raderna, människan bakom är svartsjuk på dig och du är ett hot. Rätt och slätt, annars skriver man inte så.

Det sämsta du kan göra är att skriva tillbaka. Aldrig, hur mkt det än kliar i fingrarna. Låt det bara va. Låt inte sådana avundsjuka människor få mer glöd :) Det är din självrespekt, sjunk inte lika lågt. Det må svida, men du är väl en sjuhelvetes bättre människa?!

Kram på dig och kämpa på med träningen

http://rubeey.blogspot.com

Sandra

28 september 2011 15:34

Tack för din kommentar!

Personligen tycker jag inte att det sämsta man kan göra är att skriva tillbaka. Jag tar ingen skit från någon och sen om den här personen får mer glöd av att jag svarar henne så får det bli så. Jag tycker hellre om att starta en debatt än att blunda för idioter. .

 
Carina

Carina

28 september 2011 18:26

Hej!
En tjej jag känner var hemma i tre veckor efter att hon fått barn. Sen började hon jobba. HELTID! Hon hade varit hemma med de tre första barnen och ville få jobba. Pappan blev skitglad, för nu blev det verkligen hans tur att vara hemma. På riktigt! Inte bara en månad eller liknande. Utan att verkligen få ta hand om barnen och även hemmet och låta sin fru jobba! Vem sjutton ska bestämma vem som ska vara hemma? Jo, mamman och pappan till barnet! Och det är ingen som ska lägga sig i! Vill du jobba ett par timmar? Gör det! Vill du gå ut med dina vänner då och då? Gör det! Jag känner inte dig, men jag har en känsla av att du vill göra detta för att kunna ladda batterierna och på detta viset känner du att du blir än BÄTTRE mamma! Och det är din fulla rätt att fatta det beslutet! Jag anser att om man är mogen nog att fatta beslutet att skaffa barn, ja då är man nog också mogen nog att själv (tillsammans med pappan) besluta hur man vill göra med både jobb och amning! Och jag håller med dig i det du skrev här ovan! Jag älskar debatter!

http://myangeljonathan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards