Alla inlägg den 30 september 2011

Av Sandra - 30 september 2011 23:48


Det blev en bra kväll trots allt. Lilleman var visserligen väldigt gnällig en bra stund och det är så frustfrerande när man inte lyckas trösta sitt eget barn... Det gör ont ända in i hjärtat!

Men han somnade fridfullt tills slut och jag kunde avsluta städningen. Så skönt! Jag älskar känslan av nystädat!


Sen kom Emma, vi packade ner barn i barnvagn och gav oss ut på en liten kvällspromenad! En timme blev det sen började tån värka som fan... Jävla skit alltså! Så jag har inte lyckats komma upp i mina 10 000 steg idag... Det blev 9551. Men det är min jävla tås fel!!! Jag måste ju vila den annars läker den ju aldrig, men samtidigt är det ju NU jag ska röra på mig som mest. Som sagt, jag får köra mina gympaövningar här hemma. Bättre än inget!


I morgon har jag verkligen inget planerat... Skönt men samtidigt lite tråkigt... Kalle jobbar på kvällen så jag & Loke får ha myskväll. Han sover och jag tittar på tv. Haha... Det funkar dock!


       

Sov gott alla! 

Av Sandra - 30 september 2011 15:30


åååhh... Varför hinner jag inte med ett skit!? Det känns som tiden går tre gånger så fort nu för tiden. Hemmet ser ut som en katastrof just nu och det kvittar hur mycket jag än plockar undan så ser det ut som ett krig en stund senare. Här är verkligen grejer överallt! Men så är det väl när man har smått, nappar, nappflaskor, filtar, trasor, etc. Jag har en del på min lista och ska verkligen försöka beta av den idag!


Just nu går tvättmaskinen på högvarv. Sängkläderna ligger i och sofföverdraget väntar på att bli rent. Jag hatar att vi köpte en vit soffa, hur mer opraktiskt kan det bli liksom? Tur är i alla fall att det går att ta av och tvätta. Så nu ska jag ta tag i resten av lägenheten också nu när älsklingen nyss somnat. Hoppas han sover iaf i två timmar typ får du hinner jag städa!   


Senare i eftermiddag kommer Emma förbi och ska spendera kvällen med oss. Så underbart att ha lite sällskap, det kan bli rätt ensamt trots att vi har varandra, jag & Loke. Så det ska bli riktigt skönt... Snacka av sig lite också. Jag känner verkligen att jag behöver det idag.


I alla fall! Dag nummer 5 på pulverdieten och äntligen börjar den värsta hungern lägga sig! Nu mår jag ju toppen! Som sagt, så har jag problem med en tå som gör otroligt ont så det har inte blivit många promenader tyvärr. Men jag hoppas på att vi kan ta en liten ikväll. Så idag fick jag nöja mig med hemmagympa framför MTV i morse. Men det gick bra! Så länge man får upp flåset och svettas så är det bra. Stegräknaren står dock bara på 2997 men siktar på att förändra det ikväll!


Nä, nu får jag bannemig passa på att städa! HA det!


    


Slänger in ett par bilder på vår älskade Loke. Det är otroligt hur man kan älska en sån liten varelse så mycket! Han är fantastisk!   

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards