Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Första gången på väldigt länge!

Av Sandra - 24 september 2011 11:28


Jag ska snart bege mig ner till Entré och bli klippt på Nikita Hair. Håret växer ju som fan! Man måste ju vara välfriserad för ikväll är det faktiskt lite fest! Min kära vän Hannah ska snart åka till Barcelona och jobba så vi ska ha en liten avskedsfest för henne. Och jag känner mig lite kluven inför det här... är det för tidigt? Loke är ju knappt tre veckor gammal...


Kalle sa åt mig att gå ut. Klart jag skulle göra det! Det är ju bara en kväll, ett par timmar. Och att dom klarar sig kanonfint ändå. Men man är ju ändå lite velig... Hade varit konstigt annars! Men iaf, jag går ut och tar nån drink, firar Hannah och har roligt! Första drinken på typ 10 månder, undrar hur det kommer kännas... Men en sak är säker, det blir en lugn kväll, och jag ska definitivt hålla mig borta från shots och cigaretter!


  Slänger ut en bild på vår älskade Loke.  

 
 
Ingen bild

..

24 september 2011 13:26

ska du dricka alkohol när barnet inte e 3 veckor ens? gå ut kan jag förstå att man gör men alkohol så tidigt:/

Sandra

24 september 2011 17:19

Tro det eller ej, men min son har en pappa också som han kommer ha en myskväll tillsammans med. Och du kanske tror att jag kommer gå ut att supa skallen av mig, men självklart kommer jag inte göra det! Att ta en drink med vänner ser jag absolut inget problem med. Jag ammar inte så det är inget vår lilla älskling kommer lida av. Jag anser att man inte ska sluta leva när man får barn. Jag är faktiskt mer än bara en mamma.

 
Ingen bild

Åse

24 september 2011 17:06

Tycker jag du gör rätt i. Loke behöver en mamma som fortfarande vågar utmana sig själv och sin omgivning. Go girl! och......NJUT!!!!....kram

Sandra

24 september 2011 17:20

Tack så mycket!! =)

 
Caroline

Caroline

24 september 2011 18:09

Vafan klart hon ska kunna ta en drink. vågat att vara anonym på det.. ha det så roligt.

http://www.ilbeyourcommander.blogg.se

 
Ingen bild

PappaPo

24 september 2011 19:19

Skam att en förälder går ut så tidigt efter att ha fått barn. Oavsett om det är mamma eller pappa. Tycker att man verkligen borde tänka om och prioritera. Borde verkligen tänka till och se om man verkligen är lämplig som förälder! Barnet kanske kan få en bättre uppväxt hos någon annan?

 
Ingen bild

Mamma till Philip 4år

24 september 2011 21:43

Ville du verkligen bli mamma eller bara kalla dig för milf? Även om du inte "Super" så är det helt sjukt att du går ut när din lille son endast är 3 Veckor gammal och du beskrev hur mycket du hade längtat efter honom i 9månader. Därför du gav upp amningen och lipade som en gris. Tycker verkligen synd om dig, du gav ju det trots allt 1 dag. Det kan ta veckor att få igång amningen. Men det var väl inte din son värd eftersom att du även går ut efter 3 veckor. Piss Råtta. Jag står för jämnställdhet. Men vafan han är NYFÖDD. Har du bara vakum innanför pannan eller? Det är så att man borde läna in en Oros anmälan hos soc för lilla lokes skull. Väx upp för fan. Du är inte prio 1. Det är Loke. Vem funderar ens på att gå och jobba 1 vecka efter att han är född. Du är ju sorglig. Skaffa inga fler barn.

 
Ingen bild

Sandras bror

25 september 2011 00:51

Du kan ju börja med att skita i det, sköt du din egen jävla business... Retard...
-------------------------------------------------
..
Lördag 24 sept 13:26
ska du dricka alkohol när barnet inte e 3 veckor ens? gå ut kan jag förstå att man gör men alkohol så tidigt:/

 
Ingen bild

Mamma till Philip 4år

25 september 2011 01:04

Och vem fan är du att döma!? Vem fan är du som skriver ett sådant inlägg. Vi kan ju börja med att du kan ju tillkännage vem du är med tanke på din starka åsikt... Om du har en sådan stark åsikt & står för den så kan du stå för vem du är. Men du är väl ett jävla lowlife som alla andra som har mundiarré & massa poänglösa "internetåsikter" som inte kan säga vem du är. Mamma till Philip 4 år... Woopie-fucking-doo, bara för att du antagligen sitter hemma & fucking möglar i din sketna jävla förortslägenhet & läser med avundsjuka ögon på att Sandra faktiskt har en tillvaro som du bara kan drömma om betyder inte det att alla andra ska må lika pissigt som du gör.

Anmäla till Soc... Gör det, jag hoppas du förstår vad en sådan anmälan innebär, att du faktiskt eventuellt får möta Sandra + familj face2face... Det betvivlar jag att du vågar din fucking nolla... Kryp tillbaka till dig hål & vältra dig i din egen skitiga tillvaro....

Sandras bror! Johan Andersson http://www.facebook.com/nahoja, ska du ha mitt telnr så säg till, du kan få det för jag står för vem fan jag är & vad jag står för! Annars... FUCK OFF!

 
Ingen bild

Martina

25 september 2011 01:23

Ja hur kan ni bara döma en person på detta vis. Det är väl inte er ensak om Sandra vill träffa sina vänner en kväll. Som sagt barnet har ju även sin pappa som garanterat njuter av lite enda tid med sin son. Om man vill göra något annat några timmar en lördag kväll är det absolut ingen skam med det. Sandra, du har inte gjort fel, tycker inte jag. Hoppas du hade en trevlig kväll trots påhoppen.

 
Johanna

Johanna

25 september 2011 08:16

Sandra, du vet bättre än att bry dig om vad någon skriver. Där finns alltid någon dum jävel som ska ha sin åsikt tyvärr.
Hoppas ni hade roligt ialla fall. Var sugen som fan. Snart ska vi gå ut och visa våra fina kroppar så kan vi ju bara gissa på hur Philips mamma ser ut ;) haha. Pussar från en mamma till en annan mamma:)

http://Vesterfors.blogspot.com

 
Ingen bild

Malin

25 september 2011 08:31

Sandra! Skit i hennes kommentar! Man skriver bara inte så till någon man inte känner! Hoppas du hade en underbar kväll för det förtjänade du. And by the way min mamma gick på 30 års fest 2 veckor efter att jag va född och jag har inte tagit någon skada utav det :) Loke har tur som har TVÅ kärleksfulla och närvarande föräldrar för det är det inte många som har idag! Puss på dig!

 
Ingen bild

Jenny

25 september 2011 09:31

Brukar inte lägga mig i sådana här diskussioner,men kan knappast låta bli denna gången!
Svar till Mamma till Pilip 4 år:
Kan ju börja med att tycka rätt synd om dig som inte ens har en egen identitet utan bara kallar dig mamma...
Sen undrar jag vilken sorts förebild man är för sitt barn när man använder ett sånt ordförråd som du gör,verkar som du lärt dig av din sons dagiskompisar! Eller han går väl förresten inte på dagis,för jag kan väl aldrig tänka mig att du lämnar bort ditt barn till främmande människor flera timmar om dagen!
Uppenbart är också att du inte vill tillbringa tid och leka med ditt barn...detta baserar jag på att du sitter på nätet såpass länge så du lyckas hitta Sandras blogg! Eller du kanske gör det när sonen lagt sig...tycker du då själv att du är en bra mamma som inte har uppsikt över ditt barn?!

Nä du,stackars lilla varelse...
Ta du hand om ditt liv så tar Sandra hand om sitt,vilket hon gör på ett alldeles strålande och bra sätt!

 
Ingen bild

Mamma till Philip 4 år

25 september 2011 10:02

I mina öron låter som att du har hamnat fel, du sökte nog "Familjeliv" där du kan sitta och jämra dig med dina andra surf*ttor till morsor, om era jävla PK-feminist-problem, och era män som varken vill k*ulla er eller dela med sig av fjärrkontrollen! Shit, man blir ju förbannad.. Sandra nämnde jobb ja, MEN HAR HON BÖRJAT JOBBA!? Man ska väl vara glad att hon har ett jobb att gå tillbaka till, som hon uppenbarligen trivs med? Det är nog mer än vad du har, som smygröker under köksfläkten med Philip på armen! Nä, men skärpning nu.. Det är en blogg! Här ventilerar man vad man tycker och tänker, inte tvunget att man gör allt man säger.. Det gör inte jag iallafall, så skit ner dig!
Just det ja, Johan var öppen och glad, så det kan jag också vara: Sök "Todde Toddelero" at the fejja.

 
Ingen bild

Sofie

25 september 2011 11:05

Jag måste bara säga stackars denna lilla Philip! Som har en mamma som spenderar kvällen med att läsa bloggar och skicka otroligt dumma kommentarer om saker du inte ens har nått att göra med. Vad gör du här inne? Varför läser du ens bloggen? Jag betvivlar attdu någonsin kommenterat nått positivt?! Men du är ju såklart en stolt mamma som just nu inspirerar, visar sin son hur vuxna människor ska bete sig mot sina medmänniskor. Du måste vara en stolt mamma som just nu visar din son att det är fult okej att hota andra människor! Men det är lugnt, för din Philip är ju Guds gåva till denna jord. Set är därför han ligger i sin säng nu, medan hans mamma spenderar lördagskvällen med att kränka andra människor hon inte ens känner. Han är så din där han ligger i sin säng, lugn med ett leende på läpparna och sussar gott i sängen. Du har inte tänkt på att din son just nu istället är i behov av en mamma som bryr sig om honom och inte en blogg. Gå och ge ditt underbarn (som du lyckats så himla bra med allt tack vare din GRYMMA insats med ammningen) en kram och visa honom istället hur man egentligen beter sig i denna värld. Och bara en liten påminnelse, vi andra här och Sandra tillhör den gruppen människor här i världen som har hjärtat på rätta stället. Men vem vet, kanske hade du oxå en mamma som spenderade kvällarna framför datorn och slängde skit över andra människor här i världen? Jag menar ekvationen är inte SÅ svår. Eller?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 31 oktober 2011 19:38

Japp, nu överger jag bloggplatsen för att jag tycker inte att den lever upp till mina krav. Så hädanefter kommer jag blogga ifrån blogspot.com och min nys länk är:   sandra00-mittlivshistoria.blogspot.com ...

Av Sandra - 30 oktober 2011 12:14

    Igår firades det Halloween på Big Bowl och vi gick in för det ordentligt med pynt och kostymer. Tyvärr gjorde inte gästerna detsamma. Där var väl fem stycken på sin höjd som kom utklädda. Så tråkigt! Vågar folk inte eller? Vi i personalen var...

Av Sandra - 29 oktober 2011 12:16

Kom och fira halloween med oss på Big Bowl! Det är utklädnad som gäller och bästa kostym vinner ett fint pris! Så kom och bowla, spana in personalen och festa! Jag tar med min kameran så imorgon lägger jag upp bilder, förhoppningsvis! :)...

Av Sandra - 28 oktober 2011 12:30

  Japp det blev ännu en kur med antibiotika för tåhelvetet. Och fan ta den om det inte blir bättre denna gången. Tre tabletter om dagen i tio dagar! Ska bara komma ihåg att ta dom... Av någon anledning glömmer jag ofta såna saker...   Kvällen p...

Av Sandra - 28 oktober 2011 08:59

Sitter just nu på vårdcentralen. -igen! Men min förbaskade tå som fortsätter att jävlas med mig. Jag hoppas att dom ger mig en antibiotika kur till och att det gr över då. För inte fan vill jag att dom ska hålls på att skära och ha sig... Jag blir to...

Presentation


Bloggar om livet som nybliven mamma, blivande träningsfreak och shoppoholic.

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag
 Några gånger i veckan
 Detta är första gången

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards